< Tilbake til oversikten

Trenger tips til en sjokoldekakebunn

Jabba sa for siden:

Har tidligere mixet meg frem til et knallgodt sjokoladekakefyll som minner veldig om fyllet jeg bruker til Firkløverkake.
Men bunnen sliter jeg med....
De bunnene jeg har prøvd å bake blir enten for tørre, for stramme i smak eller for svampete...

Jeg trenger et tips til en skikkelig god sjokoladekakebunn som skal passe til mitt Firkøverfyll.....

Anybody ???

Idarull sa for siden:

Jeg har en oppskrift på en langpanne sjokoladekake, men den er uprøvd. Jeg har smakt gulrotkake fra samme person og den var rågod.

Her ern:
Almond Flour Fudge Cake
1 cup = 2,5 dl

4 cups almond flour – scooped –16 ounces
2 cups Splenda (liquid equivalent or granular)
1/2 cup Erythritol – granular /sukrinmelis er nok best
4 packets Stevia Plus
1/2 cup cocoa - I like the Hershey's Special Dark
2 teaspoons baking powder
2 teaspoons baking soda
1/2-teaspoon salt
1 tablespoons vanilla
1/3-cup oil
4 eggs
1-cup sour cream/rømme

Preheat oven to 350° Spray a 9x13-inch cake pan with cooking spray.

In a large bowl combine dry ingredients and stir well.

Beat the eggs with the oil and the vanilla…add to the dry ingredients along with the sour cream and mix well. Pour into prepared pan and bake at 350° for 25 to 30 minutes or until toothpick inserted in the middle comes out mostly clean and cake is firm to the touch. Do not over cook…cake should still be moist. Remove from the oven to a wire rack and cool completely.

Si ifra hvis du lurer på oversettelse! Denne skal jeg lage i helga tror jeg, men bare halv røre. Vil ikke bruke så mye mandelmel...

Livsglede sa for siden:

Hva med å ta utgangspunkt i en oppskrift som du har og liker. Bytt ut hvetemel med litt malte nøtter, kokosmel og fiberhusk, sukker med stevia og sukrin. Som regel er ikke svaret så langt borte. Bruker du litt malte mandler i kakebunnen unngår du den svampete konsistensen. Lykke til.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.