Melli drops er sukkerfri, laget på polydextrose, og er derfor meget velegnet for personer med diabetes. Samtidig er de også til stor glede for dem som ikke ønsker ekstra kalorier. Dropsene påvirker ikke blodsukkeret. Inneholder ikke Maltitol, Sorbitol eller Isomalt.
Pr. 100g
1-2 stk etter behov
Innhold
Polydextrose (country of production: China), ammonium chloride, liquorice extract (1.4%), salt (potassium- and sodium chloride), flavours, colour: sulphite ammonia caramel, sweetener: sucralose
sukkerfri, inneholder søtstoff(sukralose)
Jada, de er så lovlig så.
De anbefales av Diabetikerforbundet nettopp fordi de ikke har noen innvirkning på blodsukkeret! Reklame i siste nr fra Diabetsforbundet!:)
Men, det er bare Alliance apotekene som har dem. Apotek1 har dem ikke i sitt sortiment og kommer ikke til å få det i nærmeste fremtid, fikk jeg beskjed om i går!
Neida, Vitusapotek har dem også. Jobber der selv:) Kan selvsagt hende at enkelte apotek ikke har dem inne på lager, men isåfall kan de bestilles (fra nettbutikk også, naturligvis).
Mine favorittsmaker er den med skogsbær tett fulgt av den med appelsin. Den lakrisdropsen som heter Sterk Pepper er også ganske god, men i følge beskrivelsen skal den smake som tyrkisk pepper, og DET gjør den ikke,altså:rolleyes:
Melli har forresten også sukkerfrie halsdrops med urter, jeg synes de er bedre enn Fribol sine. Kjekt å vite hvis man skulle bli forkjølet.
Jeg kjøpte et par esker tidligere, men ble skuffet over hvordan de alle sammen satt klistret i en klump i esken? Kanskje det har noe med oppbevaringen fra produksjon og ut til butikkhyllen å gjøre. Det var iallefall umulig å få de løs :(
Jepp, vi hadde det samme problemet i sommer da det var varmt. Virker ikke som om de tåler å bli oppbevart over 30 grader, selv ikke i kortere perioder.
For min del gikk det greit å brekke dropsene fra hverandre, men problemet var at papp fra innsiden av esken satt igjen på dem:( Vurderte å melde ifra til produsenten, men glemte det. Kunne kanskje gått an å skifte emballasje eller noe.
Kanskje jeg som er kresen, men har smakt alle variantene inkludert halsdropsene, og de er IKKE gode....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.