< Tilbake til oversikten

Stevia vs splenda vs sukrin

Bik sa for siden:

Hvilke av søtstoffene smaker mest likt vanlig sukker? Hva slags erfaringer har dere?:rolleyes:

marjusen sa for siden:

Ingen smaker eller oppfører seg som sukker. Selv bruker jeg sukrin, stevia og natreen. Beste er å blande litt.

Stevia og natreen blir fort litt bitter alene om du bruker mye. Sukrin kan gi en isende følelse i halsen.

Hva som er best må du prøve ut selv. Jeg holder en knapp på steva. Kan fås i mange smaker som er genialt i mange sammenhenger.

Bik sa for siden:

Takk for tips. :)
Har bare forsøkt sukrin, og den er som du sier, litt kald. Får forsøke med litt stevia, og se.
Er det kun på Iherb de har slike steviadråper?

Charlott sa for siden:

Jeg foretrekker også definitivt å blande ulike typer søtning, blir mest naturlig smak slik :)

marjusen sa for siden:

Fås vel tak i flere steder :) men iherb har et godt utvalg, er billige og rask levering

Bik sa for siden:

Er det disse du bruker:
www.iherb.com/Stevia-Liquid
Best å spørre, da jeg fikk fibertabletter i stedet for fiberhusk i pakken fra Iherb :o

marjusen sa for siden:

Jepp. Bruker de Wisdom Natural. Den med toffee (karamell), sjokolade, vanilla og uten smak har jeg. Knallgode til hver sin bruk. Anbefales virkelig!!

Bik sa for siden:

Ok, da sender jeg inn ei bestilling :p

Imp sa for siden:

Personlig syns jeg stevia er veldig likt sukker i smaken. Men pulver da, verken flytende uten smak eller med duger på samme måte syns jeg.

Spizzy sa for siden:

Hvis du ennå ikke har bestilt:

Jeg foretrekker Now Foods stevia pulver, som de har i to størrelser:
www.iherb.com/Now-Foods-Certified-Organic-BetterStevia-Extract-Powder-1-oz-28-g/329?at=0
www.iherb.com/Now-Foods-Certified-Organic-Better-Stevia-Extract-Powder-4-oz-113-g/38293?at=0

Den er, etter min mening den billigste og beste, og smaker likt som KAL's som de solgte i Norge for mange år siden.
Now Foods er også et stort og velkjent merke som selges i butikker over hele USA.

Hvis du er førstegangskunde hos iHerb, gir bruk av rabattkode HEJ824 deg 5 dollar avslag ved første kjøp. Rabatten dekker da mer enn shipping-kostnadene... :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.