< Tilbake til oversikten

Pålegg som ikke trenger kjøleskap? Evnt. noe som kan fryses?

ingunnsj sa for siden:

Jeg har kun 15 min lunsj hver dag, og mitt kontor er litt for langt unna personalrommet til at jeg rekker å gå dit, smøre mat og spise den. Lurer på om noen har noen påleggforslag som kan ligge i en skuff?

Spiser enten Ingers Superrug eller Fiberrik knekkebrød...

Har prøvd å ha med meg salat og sånt på jobb, men synes det er forferdelig kjedelig å forberede dette hver eneste dag... Så det gidder jeg ikke.. Hehe..

Tar også gjerne i mot forslag om mat som kan fryses, tas opp hver morgen, så er det tint og digg til lunsj (og som ikke trenger oppvarming)...

Er nok noen av dere som synes jeg er litt lat, men vil helst gjøre det enklest mulig, ellers er jeg fort over på sjokoladen...

Håper noen kan hjelpe!

Gerd sa for siden:

Makrell i tomat. Tubeoster....

Heidi M sa for siden:

Disse har jeg laget mange ganger, kan fryses og tas med frosne om morgenen. Er da tint til lunsj :-)

PORSJONSPAIER – 12 STK
1 stor kyllingfilet
1 pkt bacon
1 ss cocosa
2 vårløk
4 egg
2,5 dl cottage cheese
Pepper
1 dl finrevet parmesan

Kutt kylling og bacon i småtbiter og stek gyllent i cocosa. Tilsett finsnittet vårløk og bland godt. Fordel blandingen i 12 smurte muffinsformer (jeg brukte silikonformer).

Egg og cottage cheese kjøres til jevn masse med stavmikser. Rør inn parmesanosten og smak til med pepper. Hell dette over fyllet i muffinsformene. Stekes på 200 grader i ca 20-25 min.

P.S. Har også laget disse med røkelaks/gressløk istedet for kylling - også veldig godt!

smgj sa for siden:

De ser helt geniale ut, rett og slett.

lucifine sa for siden:

Oh disse ser kule ut!

Heidi M sa for siden:

Har delt oppskriften også med kollegaer som IKKE er på lavkarbo. De har fått helt "dilla" på disse og har servert dem i jentelag etc. med stor suksess :-)

Holtappen sa for siden:

Hørtes helt topp ut !!! disse vil jeg garantert lage, hjertelig takk for oppskriften Heidi M:p

lille_trille sa for siden:

Denne må prøves :)
Ellers så lager jeg ofte vanlig omelett i muffinsformer. Supre å ha til lunsj, og de kan fryses :)

Heidi M sa for siden:

Enig i det der med omelett, jeg lager også mange varianter av "resteomelett" alt etter hva jeg har i huset. Men disse paiene får en helg supergod smak pga cottage cheesen. Lagde tilsvarende fyll i en ordinær pai for en tid tilbake, og da sa tenåringsjentene i huset at det var den beste paien de hadde spist noen gang. De liker ikke cottage cheese, og visste selvsagt ikke at jeg hadde "gjemt" en hel boks i røra...... ;-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.