< Tilbake til oversikten

Ingrids Chocolate Chip Cookies

|Ingrrid sa for siden:

Se bilder her!

For noen dager siden prøvde jeg meg på Chocolate Chip Cookies, og jeg syns de blei ganske bra! Ikke fullt så seige som de klassiske coockiesene man får i butikken, men veldig gode likevel.

Ingredienser:

2 egg
150 gr smør
3 ts jbkm
4 ss kokkosmel
4 ss mandelmel
noen dråper natreen
5 ss sukrin
1 ts bakepulver
1 ss kruskakli
160 gr mørk sjokolade (jeg brukte 86%)
80 gr hasselnøtter

Fremgangsmåte:
Bland alt det tørre i en bolle og rør inn egg, smeltet smør og smak til med natreen. Hakk opp sjokolade og hasselnøtter og ha i til sist. Bruker du en søtere sjokolade (typ 70%) kan du justere ned sukrinen litt. Ta heller litt lite og tilsett mer mot slutten om det trengs.

Bruk en teskje og lag halvtykke kjeks på størrelse med ett egg. Jeg fikk ca 20 stk.

Stek på 180 grader i 12 minutter.

Enjoy :)

lillemeg88 sa for siden:

naam, dette skal prøves :D

Kristin81 sa for siden:

wow, takk for fin oppskrift, må prøves :)
jeg ELSKER chocolate chip cookies!

har tenkt at dette er noe av det jeg kommer til å savne aller mest når jeg er på lavkarbo (og appelsinjuice!). Så er det så herlig å se at det finnes en lavkarbo-variant for det meste!

heidips sa for siden:

laget disse men uten nøtter og med mye mindre sjokolade som jeg hakket i store biter. ble fantastisk godt! etter en natt i kjøleskap ble de enda bedre!

|Ingrrid sa for siden:

Mmmm, skal prøve uten nøtter neste gang, er litt lei nøtter merker jeg, men vanligvis er det veldig godt med nøttene :)

LibraGirl sa for siden:

Disse er rett å slett nydelig! :)

Tasja sa for siden:

Jeg lagde disse i dag, og de var veldig gode. Jeg hadde heller ikke nøtter i, men tok litt peanøttsmør i litt av deigen. Det ble kjempegodt :p

Yonah sa for siden:

Spennende!

Nephilia sa for siden:

Lagde disse nå nettopp.. herregud så god de ble!! Noe av den beste lavkarbobaksten jeg har smakt :D
Jeg brukte valnøtter istedet for hasselnøtter, tagatesse istedet for sukrin og 4 ts splenda istedet for natreendråper.
NAM! Kommer ikke til å vare lenge her i huset..lol

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.