For noen dager siden prøvde jeg meg på Chocolate Chip Cookies, og jeg syns de blei ganske bra! Ikke fullt så seige som de klassiske coockiesene man får i butikken, men veldig gode likevel.
Ingredienser:
2 egg
150 gr smør
3 ts jbkm
4 ss kokkosmel
4 ss mandelmel
noen dråper natreen
5 ss sukrin
1 ts bakepulver
1 ss kruskakli
160 gr mørk sjokolade (jeg brukte 86%)
80 gr hasselnøtter
Fremgangsmåte:
Bland alt det tørre i en bolle og rør inn egg, smeltet smør og smak til med natreen. Hakk opp sjokolade og hasselnøtter og ha i til sist. Bruker du en søtere sjokolade (typ 70%) kan du justere ned sukrinen litt. Ta heller litt lite og tilsett mer mot slutten om det trengs.
Bruk en teskje og lag halvtykke kjeks på størrelse med ett egg. Jeg fikk ca 20 stk.
wow, takk for fin oppskrift, må prøves :)
jeg ELSKER chocolate chip cookies!
har tenkt at dette er noe av det jeg kommer til å savne aller mest når jeg er på lavkarbo (og appelsinjuice!). Så er det så herlig å se at det finnes en lavkarbo-variant for det meste!
laget disse men uten nøtter og med mye mindre sjokolade som jeg hakket i store biter. ble fantastisk godt! etter en natt i kjøleskap ble de enda bedre!
Lagde disse nå nettopp.. herregud så god de ble!! Noe av den beste lavkarbobaksten jeg har smakt :D
Jeg brukte valnøtter istedet for hasselnøtter, tagatesse istedet for sukrin og 4 ts splenda istedet for natreendråper.
NAM! Kommer ikke til å vare lenge her i huset..lol
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.