< Tilbake til oversikten

Hva er forskjell på journal og blogg?

Jessica sa for siden:

Heisann

Kan noen forklare meg hva forskjellen på journal og blogg er?
Jeg går inn på kontrollpanelk for og oppdatere journalen min, men finner ikke ut hva jeg skal velge for å skrive journal. Er det inne på blogg?

Takker for svar. :)

Zincite sa for siden:

Journaler ligger på forumet, alle som er logget inn kan se de. De fungerer som andre tråder.
En blogg kan du velge å stenge for andre, eventuelt bare la de som er på kontaktlista di lese. Du kan også velge hvem som får kommentere. Der blir det mer en "tråd" for hvert nytt blogginnlegg du lager, og du kan ha innleggene i forskjellige kategorier om du ønsker det. F.eks om mat, trening, hverdagsbetraktninger.
Og så har du MUP - min ultimate plan, som teknisk fungerer som journalene:)
Du kan velge en eller alle :)

Jessica sa for siden:

Tusen takk for oppklarende svar. Nå vet jeg forskjellen.
Så må jeg plage deg med et spørsmål til.

Hvor er det enklest og finne journalen sin?
Den ligger jo ikke i hovedmenyen når man går inn på kontrollpanel, sant?

Zincite sa for siden:

Raskeste er kanskje å legge den inn i favoritter i nettleseren din :)

Ellers abonnerer du på den - om du ikke gjør eller har gjort noe aktivt med trådinnstillingene dine. Da kommer den opp på kontrollpanelet hver gang noen har skrevet noe nytt sammen med andre tråder du abonnerer på (har skrevet noe i).

Du kan også gå inn på journalene via forumet - lete deg fram i journalene til du finner din eller velge "søke i dette forumet" oppe til høyre over journalene - og f.eks søke på et av ordene i journalnavnet ditt. Eller ta utvidet søk som kommer fram som valg nederst ved valget "søke i dette forumet" og så søke på tråder du har startet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.