Har fått dilla på egghakk. Spist mye av det i det siste. 2-3 kokte egg blanda med forskjellig (fisk, grønnsaker, skinke osv) i lunsjboksen. Bruker egg i gratenger, bakverk osv. Egg til frokost med smør eller majones på frokostmuffins lagd av egg.
Nei, det tror jeg ikke. De har jo gått tilbake på at det er "farlig" med mye egg, i hvert fall om man i utgangspunktet er frisk, og ikke har alvorlige problemer med kolesterolet sitt tror jeg?
Jeg spiser så mye egg jeg vil, husker å ha lest her ett el annet sted at det ikke er farligt så lenge alt er i orden med kolestrerolet ditt.
Men jeg har bølger hvor jeg spiser mye av en ting, så dropper jeg det helt ei stund så det gjevner seg vel ut
jeg spiser masse egg og har gått fra 7,9 til 6,2 i kolesterol mens jeg har spist intil 6 egg om dagen. virker ikke som det har noe å si for kolesterolet i hvertfall :D
I forhold til kolesterol er egg friskmeldt for mange år siden!:D
Men, noen utvikler intoleranser mot mat de spiser i store mengder, og egg går igjen der. Så det er vel det man bør ha i bakhodet i forhold til litt ensformig diett!;)
Ja, og dette gjelder flere typer matvarer. Går litt i rykk og napp og favorittene går i bølgevis :)
Har hatt perioder der jeg bare vil spy om jeg ser en høne :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.