< Tilbake til oversikten

Kan det bli for mye egg?

lille_trille sa for siden:

Har fått dilla på egghakk. Spist mye av det i det siste. 2-3 kokte egg blanda med forskjellig (fisk, grønnsaker, skinke osv) i lunsjboksen. Bruker egg i gratenger, bakverk osv. Egg til frokost med smør eller majones på frokostmuffins lagd av egg.

sjuggerpløm sa for siden:

Nei, det tror jeg ikke. De har jo gått tilbake på at det er "farlig" med mye egg, i hvert fall om man i utgangspunktet er frisk, og ikke har alvorlige problemer med kolesterolet sitt tror jeg?

ThereseA sa for siden:

Jeg spiser så mye egg jeg vil, husker å ha lest her ett el annet sted at det ikke er farligt så lenge alt er i orden med kolestrerolet ditt.
Men jeg har bølger hvor jeg spiser mye av en ting, så dropper jeg det helt ei stund så det gjevner seg vel ut

halkatlala sa for siden:

jeg spiser masse egg og har gått fra 7,9 til 6,2 i kolesterol mens jeg har spist intil 6 egg om dagen. virker ikke som det har noe å si for kolesterolet i hvertfall :D

Puh :D
Takker for svar. Jeg kakler av glede over at jeg kan fortsette å spise masse, masse egg.
:klem:

halkatlala sa for siden:

ja, kos deg med eggene dine, og ha en fin dag :)

Kitt sa for siden:

I forhold til kolesterol er egg friskmeldt for mange år siden!:D
Men, noen utvikler intoleranser mot mat de spiser i store mengder, og egg går igjen der. Så det er vel det man bør ha i bakhodet i forhold til litt ensformig diett!;)

Ja, og dette gjelder flere typer matvarer. Går litt i rykk og napp og favorittene går i bølgevis :)
Har hatt perioder der jeg bare vil spy om jeg ser en høne :D

VSB sa for siden:

Egg er godt, men variasjon er vel sundt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.