< Tilbake til oversikten

Hva tenker dere om dette?

Yrla sa for siden:

Jeg får ikke til å spise nok fett som energikilde uten å bli kjempekvalm så jeg har gått over til å spise mer karbohydrater istedet. Jeg føler meg smånervøs fordi jeg ønsker ikke å gå opp i vekt, heller ikke vann. Jeg spiste to store salater idag, en pære og 11 nøtter av karbomat i tillegg til andre ting. Det gav Fett:70.95Karbohydrat:38.68Protein:79.99og slik energifordeling:
Fett
57 %Protein29 %Karbohydrat14 %

Nerthus sa for siden:

Jeg tenker at 709=630, 394=156 og 80*4=360 - totalt ca 1160 kalorier - er ALTFOR lite mat om du da ikke er ganske lita og er lite aktiv :)

Du må ikke la redselen for å gå opp gjøre at du sulter kroppen din. Opptil ca 72 g kh pr dag er en generell grense for når du bør begynne og redusere fettinntaket. Hva med og sjekke ut Fedons kosthold? Det kan være lettere for deg og følge en retning med fettinntak du er komfortabel med heller enn å la være og spise av redsel for vektoppgang... tenk HELSE først - vekt kommer litt lengre ned på lista selv om det kanskje ikke føles slik nå :)

Yrla sa for siden:

Takk. Det funket visst dårlig med innføring av pære. Har hatt skikkelig mageknip de to dagene jeg spiste det. Får prøve med gulrot istedet.

Bestemamma sa for siden:

Pære er jo det reneste avføringsmiddelet...det kunne jeg ha fortalt deg for lengst, men trodde det gjaldt bare meg jeg da....:p Derfor jeg har valgt eple....:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.