< Tilbake til oversikten

Tilbake etter ufrivillig sprekk

LM1 sa for siden:

Sånn kan det gå, når lønna ikke kommer som den skal, og det eneste som er igjen i skap og fryser er brød og nugatti familiemedlemmer på besøk har satt igjen :( Siden fredag har jeg levd på brød med nugatti eller jordbærsyltetøy, utelukkende, og det er helt grusomt! Har iallefall bevist at jeg IKKE tåler mel eller sukker lenger, for noen så j***** dager har jeg aldri hatt. Trøtt og slapp og verdens korteste lunte, ingen energi, skikkelig dårlig i magen (uten å gå inn på detaljer, men måtte krysse E6 i søndagsrush på joggeturen fordi den eneste tilgjengelige busken å gjemme seg i lå på feil side av vegen...:rolleyes:) og oppblåst som en ballong. For ikke å snakke om de tre kiloene i vannvekt som kom på over natta fra fredag til lørdag... Hurraheioghopp for å tilbake til lavkarbo igjen i dag, det der gjør jeg aldri igjen :eek: Flere som blir SÅ dårlige av en sprekk?? Jeg har aldri vært SÅ dårlig, ikke en gang på de mest ekstremt fyllesyke dagene hvor jeg har skreket om nåde :o

Bestemamma sa for siden:

Holder på å le meg ihjel......:D Vurdert å starte som skribent? :stortsmil

Nei, jeg spiser bare det jeg tåler for det meste, også når jeg "sprekker"...:)

ftdmia sa for siden:

Hei hei. Ikke rart du blir trøtt og sliten av å leve utelukkende på karbohydrater noen dager. Kroppen trenger tross alt proteiner og fett for å overleve! Men dette er jo heller ikke bevis for at du er allergisk mot mel.

Fint at du er kommet tilbake på rett spor igjen. Lykke til videre!

LM1 sa for siden:

Jobber som journalist :p

LM1 sa for siden:

Allergisk mot mel er jeg nok ikke, per definisjon av allergisk. Men at jeg ikke har godt av det, er det ingen tvil om... :o

Bestemamma sa for siden:

Utrolig hvor intuisjon hjelper......:D

FredrikW sa for siden:

Ikke helt uvanlig med en sånn reaksjon etter en sprekk, vil jeg tro. Hadde selv en sprekk for noen dager siden, og trykka i meg 8 store pannekaker (IKKE lavkarbotypen!) med jordbærsyltetøy.

Den natta ble et helvete, med svetting, kramper i leggene og vondt i magen. Og etter 7-8 timer ble jeg så oppblåst og gassproduserende at jeg sikkert kunne ha levert gass nok til å drive en middels norsk småby med energi en ukes tid. Ikke hyggelige detaljer nei, men sant....

Jeg vil tippe at når man, som meg, har holdt seg til rundt 50 gram karbo i døgnet i månedsvis, så blir tarmfloraen såpass endret at en plutselig mengde med hvetemel og sukker fører til store fordøyelsesproblemer. Med gass, diaré, forstoppelse osv. som resultat.

Kjipt var det i alle fall. Men lærte jeg noe av det...? Hmmm, det får tiden vise:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.