kar-svee sa for siden:
Eg og min sambore er ny på dette og kan ikke noe;) men har fått med meg at man skal ligge under 20 gr karbohydrater for å gå ned?
Men kan han som har tungt fysisk arbeid og trener 3-4 ganger i uka ligge så lavt.
kar-svee sa for siden:
Eg og min sambore er ny på dette og kan ikke noe;) men har fått med meg at man skal ligge under 20 gr karbohydrater for å gå ned?
Men kan han som har tungt fysisk arbeid og trener 3-4 ganger i uka ligge så lavt.
BenteR sa for siden:
Det er kun om man velger ketolyse man skal presse karbohydratene ned til 15 karbohydrater pr dag.
Jeg spiser mellom førti og femti karbohydrater pr dag, og er i ketose på dette. Mannen min og de voksne sønnene våre ligger mellom åtti og hundre til dagen. Det er Hexeberg som er min inspirasjonskilde.
Hvor mye veier mannen din og hvor mye skal han ned i vekt?
Det er utrolig mange retninger man kan velge, og ned i vekt går man på alle sammen. Anbefaler å lese deg litt opp på de forskjellige retningene og finne den varianten som passer dere best.
Lykke til!
kar-svee sa for siden:
Vi er ny i dette men har forståt det slik at man skal ligge under 20 gr karbo h pr dag for å gå ned. Men blir ikke det alt forlite til min sambo som har en fysisk har hjobb og trener 3-4 ganger for uka.
kar-svee sa for siden:
Han er 116 kg og 190cm høy og vil ned 15 -20 kg.
MissPivotal sa for siden:
Dersom dere velger den strengeste formen for lavkarbo, så stemmer det at dere skal ligge på mellom 15-20 pr dag. Fyller på med gode fettkilder, så arbeid er ikke noe problem etter at kroppen har vent seg til forandringen. Men er lurt å lese seg opp på de retningene som finnes, og velge en som passer for dere :) Lykke til!
Gerd sa for siden:
Hei.
Jeg slo sammen innlegga dine. Ikke vits i å poste det samme flere ganger. :)
Bedre å få samlet alle svarene en plass ;)
Lavkarbo er en samlebetegnelse på allt mellom 0-150 karbohydrater dagen.
Noen er ketosebasert, og teller karbohydrater.
Andre igjen går mer på lav GI ...
Anbefaler å lese dere opp på de forskjellige og så finne EN retning og holde seg til den. Gjerne kjøpe bok som tilhører kuren eller låne på bibilioteket.
Fin infotråd her:”Til alle nybegynnere på lavkarbo”
Og denne er super å starte med:lavkarbo på 3 minutter
Lese og tilegne seg kunnskap er viktig, da er det lettere å lykkes :)
Lykke til :heia:
Conjurier sa for siden:
Nesten eksakt på både cm og kilo som jeg var :P
Jeg lå selv på 15-20 hver dag og at det blir ikke for lite nei. Du får lese deg opp. Men om han går for noen av de strengeste formene og for å gå inn i ketose så må han være forberedt på å være i ELENDIG fysisk form i noen uker.
MissPivotal sa for siden:
Signerer den! Å gå inn i ketose i løpet av sommerferien er det smarteste jeg noensinne har gjort :p
smgj sa for siden:
Dere kan jo gå ned under 100 og se om dere der står stille eller går ned (det er det som anbefales i den retningen jeg bruker). Eller ned under 72 som andre "lavkarboprofeter" (profet her her en hedersbetegnelse!) sier. Iallfall - et eller annet sted fra 100 og nedover går folk som regel ned.
Det er også viktig hvilke karbohydrater man spiser. Mest mulig fra grønnsaker. Og så kanskje litt fra melkvarer eller bittelitt frukt/bær/nøtter - igjen etter hvilken retning man synes passer.
Uansett: kutt ut mest mulig hvitt sukker, honning, søtete ferdigvarer, kornvarer og stivelse.
Finn noen gode bøker innenfor lavkarbo og begynn å lese. Det er mye lettere med kunnskapen om hvorfor og hvordan i nærheten. Og - begynn å lete oppskrifter og finn nye favoritter. Det er utrolig mye god mat å finne i dette kostholdet.
Et lite tips til - vurder vitamintilskudd. I overgangen kan det være vanskelig å spise allsidig nok. Dette gjelder spesielt om man går veldig lavt på karbohydratene.
trolololol sa for siden:
Ligger på 2-5 karbohydrater om dagen og jobber i industrien.. fungerer fint det. :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.