< Tilbake til oversikten

Søtningsmiddel i begynnelsen?

lizliz sa for siden:

Hei, jeg er veldig fersk i ketolyse gamet, men har lest mye inne på dette forumet i noen mnd, og har også lest hele ketolyse boken. Jeg sliter litt med å finne noe ang søtningsmiddel i starten av ketolyse kuren. Er det sånn at man helst bør holde seg unna alt av dette i starten for å venne kroppen av med søtsuget? Eller har det ikke noe å si? Når kan man begynne å drikke lett brus for å se om man kan tåler det uten vektoppgang osv. Bake lavkarbo kake f.eks.. Dersom dette står et sted på forumet så beklager jeg , har søk og søkt men finner ikke..

bente1 sa for siden:

Selve Ketolysekuren legger ingen begrensninger på bruk av lettbrus og kunstig søtning.:) Det man imidlertid bør være klar over er at enkelte føler det som "partystoppere", og noen mener også det kan gi søtsug. I tillegg er vel ikke aspartam det sunneste for kroppen akkurat, sukrin og stevia er imidlertid naturlige søtningsmidler. Her må man nesten prøve seg litt fram selv.:rolleyes:
Personlig har jeg aldri merket noen forskjell hverken på vektnedgang eller på søtsug om jeg drikker litt lett-brus eller lager noe mat jeg søter med sukrin eller stevia - men som sagt, prøv deg litt forsiktig fram og finn ut hvordan din kropp reagerer:)
Ønsker deg lykke til med kuren!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.