< Tilbake til oversikten

Sukkerfritt godteri

Jabba sa for siden:

Vil tipse om denne butikken som selger en del sukkerfritt godteri - bl.a deBron: goodcandy.no/
Ikke så ille porto heller om man ikke skal bestille så mye.....

Noen som vet hvor mange karber det er i den salte lakrisen dems?

arnakristin sa for siden:

Hei,
For næringsinnhold så henvises det til leverandørens hjemmesider, der finner man følgende:

Dynamitt salt laksris 50 g
Innehållsdeklaration:
Vetemjöl, melass, glukossirap, ammoniumklorid,lakrits, veg. fett, salt, ytbehandlingsmedel: (veg. olja, glycerylmonoserat, veg. fett), emulgeringsmedel:(glyserolmonoserat), aromämne, färgämne: E153.

Fant ingenting vedrørende fordelignen, men dette høres ikke akkurat lavkarbovennlig ut. Ikke alt som blir annonsert som, sukkefritt, naturlig og sunt er egnet på et lavkarbo kosthold.

lifejack sa for siden:

Hm, den kløver'n ser ut til å ha 51,4g karbohydrater, hvorav 50,9g er sukkeralkoholer og 0,5g er sukker (pr 100g):)

Jabba sa for siden:

Hmmm - hvorfor er det hvetemel i salt lakris ???
Polyoler - det kan altså trekkes fra ?

arnakristin sa for siden:

Hei,
Yepp, kanske vanlig med hvetemel i lakris, mange som har gått på en smell der…
Det høres unektelig rart ut med mel i lakrisen, ikke sikker på hvorfor man bruker det, har hørt om flere nydiagnostiserte glutenalergikere som har gått fem på med lakris.

Polyoler/sukkeralkoholer kan trekkes i fra!

aras sa for siden:

Jeg benytter meg av og til av sukkerfritt godteri. Men jeg merker at jeg begynner å bli litt lei den der "må-være-alene-når-jeg-har-spist-sukkerfritt-snop" greia. Jeg får så SINNSYKT oppblåst mage, som ja - gir fra seg sitt etter en stund. Så jeg merker faktisk at jeg tillater meg mer og mer veldig mørk sjokolade istede.
Og bare for å ha sagt det (advart): jepp, både lakrisen, fruktgummien og fruktkaramellene er knallgode! Men tar dere mer enn et par stykker... Jøye meg det gjør vondt!;)
Også nevner jeg i samme slengen at maltitol har en GI (glykemisk indeks=en pekepinn på hvor raskt blodsukkeret stiger) på rundt 40. Så selv om karbene er alkoholer og ikke blir tatt opp i kroppen, så skaper de trøbbel med blodsukkeret vårt. Greit å vite :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.