Hmmm eg e veldig skeptisk.. kjøpte den på helsekosten på fredag.. og spiste nettop en porsjon! han eg kjøpte den med sa at den var veldig ketolyse vennlig. men det kan eg IKKJE forstå... han forklarte at det var et eller anna med karbohydratane at det vart noko anna når vi spiste det og at det ikkje vart tatt opp på samme måte... eg e forvirra.. men uansett bak på står det jo; pr 100 gram 61 g karbohydrat heraf 5,5 g sukkerarter?! Kan jo UMULIG være ketolysevennlg det? :(
Man er faktisk nødt til å lese næringsinnholdet for å vurdere om matvarer/ingredienser er ketolysevennlig eller ikke – informasjon fra ansatte i helsekost forretninger er ikke alltid helt til å stole på, dessverre… og med denne informasjonen så er det vel egentlig ingen grunn til å tvile!
Ernæringsmessige informasjon pr 100 gr 45gr
Energi (kj/kcal) 1510/360 681/163
Protein 11 gr 4,8 gr
Karbohydrater 61 gr 27,5 gr
-herav sukkerarter 5,5 gr 2,5 gr
Av dette er sukkeralkoholer
Fett 5 gr 2,3 gr
Av dette mettet fett 0,9 gr 0,4 gr
Enkeltumettet fett 1,2 gr 0,5 gr
Flerutmettet fett 1,3, gr 0,6 gr
Kolesterol 0,0 gr
Kostfiber 14 gr 6,3 gr
Natrium 0,08 gr 0,1 gr
Salt eq 0,19 gr 0,1 gr
Ingredienser: Fullkorn havregryn, hele korn flakes, fullkorn corn flakes (sammalt mel, mais gryn, kostfiber (Oligofructose), salt), grovt byggflak, kostfiber (Oligofructose), dadler, havrekli, valmue fullkorn ris, vegetabilsk olje.
Næringsinnhold, funnet på, lavkarbo-torget.no/index.php?do=product&id=201
Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med pakke tilbake til helsekosten og klagd og bedt om pengene tilbake. Hvis de er litt kundevennlige vil de sikkert synes det er greit å få tilbakemelding, og hvis ikke får du true med å henge de ut på forumet her for vranglære :D! Bare tuller, men det er greit å fortelle de hva ketolyse faktisk er, kanskje?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.