Åååå.. Skulle så gjerne fått litt motivasjon til å trene. Går ca 15 min til jobb hver morgen. Har stillesittende arbeid. Hadde som mål å gå lang tur 3-4 ganger i uka, men kommer rett og slett ikke i gang. Er så dørgende lat, og blir stort sett sittende forran pc'n om kvelden. Har nydelig turområde rett utenfor døra, men....... i morgon, i morgon... osv. Seinsommeren og høsten er jo knallfin tid å gå i fjellet på da, men som sagt..... mangler motivasjon.
Er det noen som har gode erfaringer med å komme igang med trening?
Hva med å danse litt hjemme?
Jeg har fått dilla på Zumba :ja:
Begynte med å danse etter snutter på youtube, og enda opp med å kjøpe grunnpakken fra zumbafitness.no
Og har etterhvert kjøpt allt de har.
Latinske herlige rytmer, i allt fra 20 minutter til 1 time :ja:
Hva med helsestudio da? Jeg gjorde det da jeg hadde det slik som du. Meldte meg inn i trenings studio for å kunne delta på gruppe treningene, slik at jeg fikk litt motivasjon. Jeg trente aldri alene, kun de gruppe timene. Men dermed ble jeg hekta. Det var jo kjempe gøy.:D
Men hvis du har tur område rett utenfor så er jo det det beste å benytte seg av og ikke minst billigst.
Eller samle venninnene dine slik at dere kan gå turer i lag for eks. Og hvis du ikke har så mange som har tid eller gidder å være med så legg ut en annonse da vel om at du vil samle en liten dame-gjeng for litt prat og masse trening. Kun fantasien begrenser.....:p
Eller sykkel turer, har du prøvd en sånn trim sykkel da? Jeg skaffet meg det men det er veldig vanskelig å finne tid til å plassere ræva si opp på.:rolleyes:Så akkurat det løser kanskje ikke så mye. Men å sykle ute sammen med noen er jo koselig.
Tving deg selv ut å gå! Når du kjenner hvor deilig det er og hvor stolt du blir av deg selv blir det lettere å fortsette :-) Og ta med litt god musikk på øret...
Hva med å sette deg et mål om å gå en kort tur når du føler for det?
Terskelen for å gå en lang tur er for meg høy. Da må jeg skifte om og planlegge å dusje og jeg er sliten etter jobb etc. Planlegger jeg derimot en kort tur så er det bedre enn ingenting. Ti min ut døra og ti min tilbake - 0 stress. ...og viss jeg da velger å gå lengre er det jo ingenting i veien for det ;)
Samt at hver gang du går en tur blir en seier istedet for at du "bare" fikk gått 2 turer en uke.
jeg å ei vennine har akkurat begynt å gå turer.
første turen var på fredag. vi gikk i 1 time å 13 min, det ble litt over 8200 skritt å vi gikk 6,4 km. skritt teller:D hehe
imorra skal vi ut på neste tur. vi skal prøve å gå tirsdag å fredager på formiddagen.
Du har fått mange gode tips her, men jeg tenkte jeg skulle komme med enda ett. Selv har jeg hatt veldig stor suksess med PT-timer (personlig trener) på treningsstudio. Det er utrolig motiverende og anbefales virkelig!
Takk for mange gode tips. Fikk gått meg en liten tur i går + at jeg har en turavtale i dag. Har leita fram pedometeret og setter meg som mål min. 5000 skritt PR.DAG den neste uka!!!
Synes egentlig det er deilig å vere ute. Særlig nå når høsten kommer og det blir regn og vind. Kle seg godt og komme seg ut.
Yooohooo.... Klar, ferdig, gå!!!
Det handler om å se mulighetene. På jobben har vi gammeldagse toa med båser i solid sponplate ... og siden det nesten aldri er 2 der samtidig så tar jeg (forsøker jeg å ta) 2-4 pull-ups hver gang jeg er på do... :D Jeg har gått fra 1 til 3 på en god dag.
Kanskje er det trapper man kan ta med dobbeltsteg eller papiresker til printeren man kan ta med. Eller som en av cavemommaene gjorde - (om man har barn, da) trene med barnet som vekt. Barn i alderen 1-5 elsker det visstnok. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.