heidiebe sa for siden:
Hvor mye fett skal jeg spise v.inntak av 50 karber dagl.for å gå ned 10-12 kg?
heidiebe sa for siden:
Hvor mye fett skal jeg spise v.inntak av 50 karber dagl.for å gå ned 10-12 kg?
Kitt sa for siden:
Så mye du klarer!:D Under 72karber er det ingen fett- restriksjoner!:)
Begynn pent, da!;)
Har du lest den flotte nybegynner- tråden vår? Ta en titt på den, du!
Nerthus sa for siden:
Lutz sier i "Bedre uten brød" at så lenge du ligger under ca 72 g kh pr dag, kan du spise ubegrenset med fett. Denne grensen er sikkert litt individuell, som så mye annet i livet ;)
Jeg ville ikke tenkt reduksjon av fett med 50g kh pr dag.
Spis NOK fett, fullfete produkter, drikk godt med rent vann og feks farris. Hvert måltid skal ha sin fettkilde - litt ekstra om alt annet er magert. En god tommelfingerregel er at like mange gram fett som protein gir en god fordeling av næringsstoffer og nært det som anbefales (5/20/75).
Du er nybegynner på lavkarbo, kan jeg spørre om hvorfor du velger egenkomponert (som er mye vanskeligere og sette sammen for en nybegynner, og feil er lett og gjøre) enn en retning som du kan starte med - og deretter utvikle i en retning DU føler du kan leve med? Spør av nysgjerrighet, og fordi en del newbies starter med egenkomponert, går ikke ned i vekt, sier at lavkarbo ikke fungerer på de - og så har de rett og slett spist helt feil (feks altfor lite fett, altfor mye protein, altfor LITE eller for MYE energimessig osv).
Vil uansett anbefale arnakristins nybegynnertråd for tips og veiledning i forbindelse med overgang til et lavkarbokosthold :)
Lykke til!
Edit: Brukte så lang tid at Kitt rakk og svare før meg gitt! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.