La om kostholdet til lavkarbo i begynnelsen av juni. Trives med kostholdet og har minket ca 8 kg. Hadde en liten sprekk i går hvor jeg spiste noen kjeks som var lagd av hvete. Har i hele natt og i dag hatt vondt i magen. Kan det være en reaksjon på gluten? Har ikke spist dette siden omleggingen. Må nevnes at to av barna mine reagerer på gluten/har cøliaki. (den ene venter på utredning).
Kan være det, men det er også svært vanlig med slike reaksjoner etter en sprekk helt uavhengig av om man har allergi/intoleranser mot det man sprekker på!:p
Det går også mye mage- greier rundtom fortiden!
God bedring!:)
Jeg hadde en HELT lik opplevelse. Spiste mel/sukker, og trodde jeg skulle forgå av magesmerter dagen etter. Uff.. God bedring! Jeg har ikke reagert på det overhodet før, sånn rent bortsett fra vektøkning og vond kropp. Det vil vel gjerne si at jeg har reagert på det før når jeg tenker meg om :D
Min erfaring også! Etter jeg la om kosten er det svært sjelden jeg opplever mageknip/ballongmage. Jeg tillegger dette fraværet av kornprodukter, sukker og annen stivelse, siden resten av maten min er omtrent lik :p Får samme reaksjon når jeg spiser for mye søtstoff dessverre, men det hender at jeg synes det er verdt det :rolleyes:
Jeg har funnet ut at jeg blir voldsomt dårlig av gluten, og ting med mye stivelse. Derimot reagerer jeg ikke halvparten så dårlig på sukker - så om jeg først skal spise noe ikke-optimalt, tar jeg mye heller en bit mørk sjokolade enn en potet...
Såvidt jeg vet er det også ganske vanlig å "avsløre" sånne intoleranser når man har vært fri for matvaren en stund, så det kan godt hende det er noe der.
Slik har jeg det også...sukker gir meg bare litt hjertebank, ikke vondt i magen slik for mye brød og potet kan gi.....Litt av de to sistnevnte tåler jeg, men ikke hver dag nei...:p Utenom kveldspoteten min da...den MÅ jeg ha for å få sove...Men brød hver dag er utelukket, ikke engang hver uke....
Pære tålte jeg ikke før jeg begynte på LCHF engang....den ble brukt som avføringsmiddel...hi, hi...
Ja, hvordan skille mellom mageproblemer pga intoleranse og mageproblemer pga uvant kost? Når noen begynner på fedon etter ketolyse vil man trolig reagere på frukt om man har avstått fra det lenge uansett om man er intolerant eller ei, eller? Jeg reagerer på frukt og nøtter nå etter å ha avstått fra det i over et år. Tolker det som et lite uventet sjokk for kroppen mer enn intoleranse, men vet jo ikke. Av pære fikk jeg ekstremt vondt, så jeg vil ikke gjenta det. Nøtter tålte jeg bedre.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.