Har vært småsulten hele denne uken. Har spist 1 1/2 atkinsbar og 5 måltider med lavkarbobrød (Fedon, lavkarbohuset, Nannahs knekkebrød). Har og spist 2-3 måltider der jeg har stekt Smårettsbacon.
Spiste middag nå nettopp. 150g kyllingfilet som jeg stekte i smør. Blandet med 1dl kremfløte og 1ss seterrømme, + brokkoli. Og jeg ble mett, men nå er jeg sulten igjen :eek: Hva skjer? Kan det være at jeg er en av de som ikke burde spise brødmat? Kan glukosen i smårettsbaconet ha gjort at jeg får litt cravings? (visste ikke før i dag at det inneholdt glukose). Atkinsbarene ble spist på tirsdag og onsdag, kan det ha vært synderen?
Denne uken har jeg spist bra, holdt meg mellom 15 og 30 karber om dagen. Forrige uke var jeg mett hele dagen, og spiste som regel to måltid om dagen. Da spiste jeg for det meste egg, og lå under 15 karber. Men lå også lavt på energi, fett og protein.
Føler at jeg gjør noe feil, og er livredd for at jeg går opp i vekt denne uken og :( Mister motivasjonen, føler at jeg vokser :(
Det er faktisk ikke uvanlig at man får slike perioder med økt matlyst.
Man skal jo spise ordentlig mat hver gang man er sulten, så få i deg noe skikkelig lavkarbo- mat når du er sulten. Jeg spiser ofte litt ost eller spekemat i en eller annen variant når hungeren tar meg.:)
Pass bare på at det er sulten du er, ikke tørst eller fysen!
Jeg ble mer sulten når jeg pleide å spise atkinsbarer. Trolig fordi det ikke er skikkelig mat. Da jeg byttet det ut med mat var jeg ikke så sulten mer.
Spiste atkinsbarer hver dag i en periode og var ikke sulten da. Er en uke siden sist atkins bar og jeg har vært sulten hele uken. Og har søtsug og :eek:
Fatter det ikke. Har introdusert ting som seter rømme og C.F. i kosten som det eneste nye (med unntak av en ny type atkinsbar da, som jeg har spist 1 av).
Synes jeg drikke nok og (antall dobesøk hentyder så i alle fall :rolleyes: ) oh bruker sjeldent søtstoff. Da bare en gang i uka maks. Fant jo glukose i baconet, men det er jo rundt en uke siden jeg spiste det baconet. Holder meg bort ifra marinader og ferdigprodukter og.
Kan det være at kroppen min da rett og slett har bestemt seg for å ikke tåle atkinsbarer plutselig? :o
Min sult og apetitt varierer også, det merker jeg hver måned, som en rytme. En uke hver måned ar jeg mer behov for mat og to uker er det normalt, og en uke har jeg lite behov for mat. Se det an da vel?
Gi kroppen din tid til å tilvenne seg det nye:) Om du ikke går ned masse fett fort kan du tenke at du vil spise for å bli sunn og leve et langt godt liv uten plager. Hva andre her får til er svært varierende og vi har alle forskjellige mål. Ikke alle synes vekten er det viktigste. Noen sliter med sykdom. Ikke sammenligne deg med andre men ta godt,godt vare på deg selv. Det er det du kan gjøre og gjøre vel om du bryr deg om deg selv fremfor å se hva andre får til.
Gikk ned 1 kg den siste uken. Så lite! Skulle jo vært rundt 5 eller noe :rolleyes:
Har gått ned 7.5kg til sammen nå, og synes det har tatt tid. Samtidig sliter jeg med stress og søvnproblemer, så jeg skal vel ikke klage.
Du nå snakker du gresk her. Hva mener du med å ta vare på meg selv? :eek: :o
Det kan hende, men jeg sier ikke at det er sånn, bare at det kan hende, at jeg ikke er så veldig flink til å ta vare på meg selv. Eller like meg selv.... Vanligvis ville jeg gomlet på en pose Toffin nå, så jeg gjør jo litt for å ta vare på meg selv, men det føles ikke som jeg gjør det for min egen del.
Selvfølelsen er ikke så høy :o
1kg på en uke, MED stress og søvnvansker, de verste partystopperene ever???
Det er jo kjempebra! :heia:
Kunne ønske jeg gikk ned en kilo i uka, jeg! :p
Du vet, 0.5- 1.0 kg pr uke er det ideelle vekttap. Da rekker hode, hud og kropp å være med på nedgang og faren for selvbedrag, slapp hud og rask vektoppgang er mye mindre!:D
Kos deg med god, sunn mat, drikk nok og ikke stress med vekta. Da er mye gjort allerede!:)
Hadde det vært noen andre som hadde gått ned 1kg på en uke så hadde jeg syntes det var bra, men min egen innsats blir aldri bra nok. Godt mulig det er på tide å gjenoppta lesingen av den selvhevdelsesboken jeg så her en eller annen plass :rolleyes: (Jeg liker når jeg får småkjeft for min negative tenking, det gir meg en unnskyldning for å tenke mer positivt)
Går det forresten an å stanse kroppens vektnedgang ved hjelp av negativ tenking? Det har jo vært teorier om at positiv tenking kan hjelpe mot kreft, kanskje det funker motsatt vei og?
Jeg synes ikke jeg mister noe i det hele tatt, mens jeg har blitt fortalt at jeg ser slankenre ut (tviler litt på den, har da nok å ta av ^^ ) Magen er fremdeles diger. Tar jevnlig situps o.l. vil dette hindre at magen ser mindre ut? Om jeg ender opp med å bygge muskler altså. Slik at magen først ser mindre ut når jeg har mistet nok fett der?
1 kg kroppsfett er 7000 kcal, om du forbrenner så mye som 3000 kcal i ketolyse hver dag (det samme som en voksen aktiv, sporty mann på vanlig forbrenning gjør), og inntar rundt 2000 kalorier hver dag, og sånn sett brenner opp hele 1000 kalorier så vil det ikke være mer enn 1 kg i uken. Resten er vann og avfallstoffer uansett hvilken slankekur du bruker, fett må ut gjennom forbrenning.
Det går gjerne veldig mye ut av sistnevnte når man kickstarter en ketolysekur, deretter går det saktere, men jevnt og trutt nedover.
Mulig du har en forbrenning på over 3000 kcal i ketolyse, men da er du i så fall stor på en eller annen måte, selv til å være overvektig, eller veldig aktiv? Kommer selvsagt an på kjønn og genetikk også.
Ikke den største, begynte på 120kg og er nede i 112.5 nå. Kvinne og middels til lite aktiv (for øyeblikket, ønsker å trappe opp på treningen).
Når jeg ser hva jeg har gått ned så er jeg fornøyd, men når jeg ser hvor mye jeg har igjen så er jeg mindre fornøyd. Men det handler jo om at jeg er selvkritisk. Det var ikke så viktig at jeg gikk ned fort i starten, men jeg fikk ikke den energiboosten som jeg fikk forrige gang jeg prøvde lavkarbo, så da ble det fokus på vekt istede. Nesten så jeg er redd for at kroppen min holder tilbake fordi jeg tenker på det hele tiden :o
Og det kalles stress og er den største, farligste partystopperen av den alle!:eek:
Vet godt at det ikke er lett, men prøv å ikke tenk så mye på vekten, prøv heller å slå deg til ro med din nye livsstil! Finn ut hva du trives best med, øk aktivitetsnivået sakte, men sikkert(kan stoppe vektnedgang midlertidig), les deg opp og prøv ut oppskifter....... men prøv å ikke ha fokus kun på vekttap! Da vil du gå på opptil flere smeller, og det trenger du ikke!
Jeg har gått ned en kg i uken, jevnt og trutt hele tiden jeg. Det føles ut som om det ikke går så fort og at det ikke er synlig men nå etter 16kg så føler jeg at dette funker på meg. Ikke sett for høye mål, 0,5-1kg i uken er optimalt sier de. Hva er vitsen med å sette 5kg som mål-stresse seg opp som en gal-og så ha den meganedturen har en ikke greier det målet? Det tok tid å legge på vekten, det tar tid å ta det av..
Hilsen også utålmodig, men som ikke stresser over det.
Du, jeg har det også sånn hvis jeg spiser mye brødmat,og for lite fett. Enten deter Fedonbrød eller lavkarbobrød. Hva med å prøve et par uker uten brødmat, se om det bedrer seg? Og husk godt med fett, fett er mettende.
Det er sikkert vært å prøve ut. Har spist Fedon brød kun for å få opp kh nivået, for det har vært for lavt. Tenker på fett hele tiden. Blander inn seter rømme og C.F. og krydrer til den store gullmedaljen for å skjule smaken :p Likevel blir det ikke nok. Så det blir noen slurker med ren fløte :o
Har Cocosa liggende, men har ikke fått brukt den enda. Smarte meg kjøpte med kokos smak, og jeg er ikke så glad i kokos..... :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.