< Tilbake til oversikten

JBKM = vondt i magen?

bigmum sa for siden:

I dag skulle jeg slå meg løs med å lage noen deilige vafler. Og deilig var de! Men etter en kort stund fikk jeg vondt i magen og massse luft! Spiste to plater, ikke såå mye det vel? Noen fler som reagerer på JHBK? Eller kan det ha vært sukrinen? Mener at jeg ikke reagerer på den vanligvis .:)

Camomilla sa for siden:

Jeg reagerer på nesten alt søtstoff :( Blir oppblåst av én stakkarslig sukett i fløtekaffen! Reagerer også på sukrin. Tåler sucralose litt bedre, men den gir såvidt jeg har skjønt litt blodsukkerstigning, så den prøver jeg å ikke bruke så mye av (har en flaske sukkerfri vaniljesirup søtet med sucralose).

Men når dét er sagt, så synes jeg av og til det er verdt det. Ikveld har jeg bakt lavkarbo vaniljemuffins og spist tre stykker. Litt mageknip nå, ja :o

Newstart sa for siden:

Kan det ikke være at det bare er uvant mat da, derfor luft? Jeg spiser det vante hele tiden og plutselig når jeg skal lage meg noe utenom det vanlige (som jeg ikke gjør så ofte) så får jeg alltid luft i magen.:)

bigmum sa for siden:

Hmmmmm.....kanskje det?? Dette var en ny teori for meg, men kanskje det?? :):)

Bestemamma sa for siden:

Tror jeg holder med Newstart her...ny mat har en tendens til å virke lakserende.. I alle fall på meg..:D

bigmum sa for siden:

Dette var nytt for meg, men hvordan kan jeg vite det, for når jeg har spist masse karber gjennom hele livet så har jeg jo hatt konstant magetrøbbel, ny mat eller ikke :D Så du skal se det er noe i det!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.