Fant en oppskrift på nettet (Minlavkarbomat.no), så jeg skal ikke ta æren for den. Men den var kjempegod!! Dette blir 4 bunner. Den ble også en suksess hos min kjære :) Kommer definitivt til å stå på menyen flere ganger!
200 g philadelphia, romtemperert
70 g mykt smør
120-130 g melerstatning*
3 ss fiberhusk
50 g revet ost
1 ts salt
2 ts tørkede urter (f.eks basilikum og oregano)
Fremgangsmåte:
Ha philadelphia og smør i en bolle og rør sammen til en myk krem.
Tilsett resten av ingrediensene og bruk hendene til å blande det raskt sammen (bruk gjerne engangshansker).
Del deigen i fire baller og sett dem i kjøleskapet i 15-30 minutter.
Kjevle hver ball til en flat runding på ca 20 cm i diameter. Bruk bakepapir under og plastfolie over.
Fjern plastfolien og stek bunnen ved 200 grader varmluft i 5-7 minutter.
Skal du bruke bunnen med en gang legger du på ønsket fyll og steker videre til osten har smeltet.
Om du skal fryse dem lar du de først avkjøles på bakerist. Legg de deretter oppå hverandre med matpapir i mellom og putt i fryseren. Da kan du enkelt ta ut ønskede antall bunner. Bunnene trenger ikke å tines før bruk.
Fant en oppskrift på nettet (Minlavkarbomat.no), så jeg skal ikke ta æren for den. Men den var kjempegod!! Dette blir 4 bunner. Den ble også en suksess hos min kjære :) Kommer definitivt til å stå på menyen flere ganger!
70 g mykt smør
120-130 g melerstatning*
3 ss fiberhusk
50 g revet ost
1 ts salt
Fremgangsmåte:
Tilsett resten av ingrediensene og bruk hendene til å blande det raskt sammen (bruk gjerne engangshansker).
Kjevle hver ball til en flat runding på ca 20 cm i diameter. Bruk bakepapir under og plastfolie over.
Skal du bruke bunnen med en gang legger du på ønsket fyll og steker videre til osten har smeltet.
Om du skal fryse dem lar du de først avkjøles på bakerist. Legg de deretter oppå hverandre med matpapir i mellom og putt i fryseren. Da kan du enkelt ta ut ønskede antall bunner. Bunnene trenger ikke å tines før bruk.
Jeg lagde også denne i dag. Jeg synes det var litt vanskelig å bake dem ut, men jeg la et bakepapir oppå deigen, og kjevla oppå bakepapiret. Etterpå snudde jeg bunnen, og dro av bakepapiret som lå under deigen. Fikk en veldig tynn og fin pizzabunn
70 g mykt smør
120-130 g melerstatning*
3 ss fiberhusk
50 g revet ost
1 ts salt
Fremgangsmåte:
Denne så veldig god ut :ja: Fikk lyst til å teste denne neste gang :D
Jeg har også funnet en veldig god pizzabunn oppskrift:
4 egg, helst økologiske
4 ss kremfløte
2 ss hampolje (eller noe tilsvarende)
1 ts bakepulver
2 ss fiberhusk
2 dl revet ost
3 ss malte sesamfrø (finnes ulike typer, jeg pleier å bruke denne)
1/2 ts himalayasalt
1 ts oregano
Alt blandes godt sammen i en bolle. La røren svelle i 15 minutter og stek den i ovnen på 250 grader til den blir gyllen. Ta ut, ha på ønsket ingredienser og sett inn i ovnen igjen til osten på toppen er smeltet.
Nam. Synes denne pizzabunnen smaker aldeles nydelig.
Det finnes bilder av herligheten på min blogg her. Jeg får ikke til å laste opp bilder her akkurat nå dessverre :( :(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.