www.forskning.no/artikler/2011/august/295541 For meg ble det litt bedre av å slutte med karbo. Men jeg måtte også slutte med grønnsaker, ost og magre proteiner som kylling og fisk. Spiser nå for det meste kjøtt, smør og nøtter, og har vært symptomfri i ett år. Juhu!! :-)
Har du sett på SCD-dietten? (Specific carbohydrate diet). Den fungerer visstnok veldig bra for den typen problemer... Og den gir tilgang til mer og mer grønnsaker etterhvert - er altså like mye en protokoll som en diett om jeg har forstått det riktig. Om du er interessert, selvfølgelig. :)
Chron og lavkarbo her også :) Men jeg har ikke måttet kutte så mye - hadde en liten mnds overgangsperiode der jeg opplevde og muligens bli verre, så forsvant alle smertene og do-renningen!
I dag kan jeg faktisk innimellom spise litt mat jeg reagerte på før - i små mengder - og jeg tåler både fiberrik mat (grønnsaker, lavkarbobrød, -knekkebrød osv) i mye større grad enn før :)
Selvfølgelig - jeg tenkte mer at om man faktisk savner noe av det man utelater så kan man kanskje bli bedre - og tåle mer - etter en periode på SCD. :)
Er man tilfreds med det man oppnår på lavkarbo er det selvfølgelig ingen grunn til å mase mer med det.
Herreguuud...dette er jo mamma! Dette må jeg følge med på!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.