NinaPina sa for siden:
Forstod det sånn at jeg spise alle typer grønnsaker, inkludert gulrot og kålrot på Fedon-kosthold, kan jeg da spise litt popcorn? hvis jeg bruker rett type fett for og poppe det i?
NinaPina sa for siden:
Forstod det sånn at jeg spise alle typer grønnsaker, inkludert gulrot og kålrot på Fedon-kosthold, kan jeg da spise litt popcorn? hvis jeg bruker rett type fett for og poppe det i?
Cassiopeia sa for siden:
Popcorn er mais, så om mais er OK i kostholdet ditt er tilsvarende mengde popcorn OK også.
Hva sier Fedon om mais?
NinaPina sa for siden:
Det står ihvertfall på den listen som er klistret øverst her inne at alle grønnsaker er ok, til og med kålrot, gulrot mm... så da regner jeg med det gjelder mais? Har ikke fedon bok, så vet ikke hva han mener...
Carisma sa for siden:
Fedon er mer opptatt av GI enn gram karbohydrater. Mais har høyere GI enn rent sukker, så popkorn er IKKE ok på Fedon :nei:
Yrla sa for siden:
Popcorn er ikke en grønnsak. Har svært høy GI. Mandler og valnøtter som ikke er behandlet er bedre for deg.
NinaPina sa for siden:
ok, må få tak i en bok snart, vanskelig å ta de rette valgene når man ikke vet hva de er...
Yrla sa for siden:
Det finnes GI tabeller på nettet og link til tabell for næringsinnhold på forsiden her.
frøken sa for siden:
Mais er ikke en grønnsak, det er korn.
Slegg sa for siden:
Mener å huske at Fedon skriver at en ikke skal bruke mais i salat. Tror mais er fy, selv på litt mer liberale Fedon....
Carisma sa for siden:
Som sagt over:
Julie sa for siden:
Gjør ikke noe om ting blir sagt om igjen, spesielt siden TS var usikker på temaet! :ja:
Carisma sa for siden:
Neida, ville bare unngå mer forvirring jeg
aasa sa for siden:
Kan man spise bacon crisp? vad kan man spise som snacks på fedon lindberg forutom nøtter.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.