didda65 sa for siden:
Anbefaler alle pizza elskere å kjøpe pappadums å bruke det som pizzabund. Blir en deilig sprø italiensk pizzabunn :D
didda65 sa for siden:
Anbefaler alle pizza elskere å kjøpe pappadums å bruke det som pizzabund. Blir en deilig sprø italiensk pizzabunn :D
Gerd sa for siden:
Hvor mange karber er det i de da?
smgj sa for siden:
Hvordan bruker du dem da?
Rioja sa for siden:
Usj, jeg synes de smaker grufullt, mens svigermor elsker de! :p
Hun bruker dem også som pizzabunn, i tillegg til tacoskjell, kjeks etc.
Næringsinnhold pr 100 g: Energi: 1450 kJ/340 kcal Protein: 21 g Karbohydrater: 57 g Fett: 2,5 g
De veier 6 g pr stk og det er 10 i en pk. Blir ca. 5 karber pr. stk.
TrillTrall sa for siden:
Passer det for deg på ketolyse da? Deigen er jo laget av linsemel eller en blanding av linsemel og rismel, evt. kikertmel. Den pakken jeg fant på nettet i farten inneholdt 57 g karber pr. 100 g.
Gerd sa for siden:
googla litt her og fant viss svaret sjøl :)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16972
57 gram karber pr 100g.... Altformye for meg som går på ketolyse i vertfall :ja:
smgj sa for siden:
Jojo - men 1 papadum er jo "ingen" vekt...
www.livestrong.com/article/279665-papadums-nutrition-information/ ?
Jabba sa for siden:
Holder det å bruke 1 stk pr pizza? eller er de så tynne / sprø at en må legge dobbelt ?
Gerd sa for siden:
Som Rioja skriver oppe her så veier en 6g. og inneholder da 5 karber. Og det er ca 1/3 del av dagen inntak av karber på ketolyse. Litt mye for meg, med tanke på at pizzafyll kommer i tillegg :ja:
Jeg vet ikke størrelsen på disse, og 1stk holder til 1 porsjon pizza f.eks.?
Men på ketolyse er det ikke slike type karber som er tillatt :) Siden det er laget av linsemel, rismel osv.
smgj sa for siden:
Det er sant. Jeg skal heller ikke ha erter/belgfrukt etter min filosofi. Men det kan nok hende jeg kommer til å jukse 2-3 ganger i året. ;)
Okke som - greit å ha full oversikt før det eventuelt kommer i munnen i stedet for å få bondeanger etterpå. :)
Gerd sa for siden:
Jepp :D
macadamia79 sa for siden:
Blir du virkelig lykkelig av pizza? Jeg skjønner det virkelig ikke, men jeg unner deg å være lykkelig, så jeg skal ikke klage. Ingenting av den maten som gjorde meg syk og feit har noensinne gjort meg lykkelig.
Go helg! :)
Mosepjusk sa for siden:
Det er vel såvidt plass til én skive rund Kavli på 1 stk. papadum.
I allefall de jeg har vært borti er ganske små.
Jeg blir garantert ikke mett av 1 stk. "papadum-pizza" med mindre jeg kan bygge HØYT :smile:
www.santamariafoodservice.se/servlet/product?language=no&a=view&c=5&s=5&id=506
Gerd sa for siden:
Oki.. ikke større nei.
didda65 sa for siden:
i bunnen er det 2 g karbo - men det varierer fra merke til merke ... jeg bruker patak's:)
didda65 sa for siden:
Omkrets som et pitabrød er mine og jeg blir deffinitivt mett - men da har jeg en god og kraftig kjøttsaus og ost på :-) jeg og samboeren min har et hver .. går på ketolyse jeg - og blir veeeeeldig fort mett :D
Gerd sa for siden:
Tynnere og mindre bunn da sikkert. For det er jo mer karber i denne enn santa maria sin pr. 100g. www.haugen-gruppen.no/produkter/8103/19720/19679/19535/pappadums_plain.aspx
og laget av linsemel denne også.
Jaja, ingen alternativ pizzabunn for meg i vertfall :)
didda65 sa for siden:
Paka's pappadums har 2 g karbo pr flatbrød
didda65 sa for siden:
Hei - jeg er en håpløs pizzaelsker - faktisk oppfostret på pizza i USA. Men jeg er vant med italiensk pizza - tynn og sprø bunn... Jeg ble lykkelig og glad ja - når jeg fant en pizza som jeg likte sååååå godt, for ja - jeg har savnet pizza ....
God helg til deg også
:)
didda65 sa for siden:
Kjenner ikke til den pizza'en - men 2 karber pr posjon er helt ok for meg. Bruker også eldorado's opphakket tomater med basilikum og organer - der er det 3 gr. karber og tykner den med masjones og ketchup uten sukker - god pizza saus uten så mange karber :-)
Dette har blitt min og mine karbo venner's favoritt ihvertfall:)
didda65 sa for siden:
Paka's har 2 gr karbo pr. flatbrød... men varierer veldig fra merke til merke
didda65 sa for siden:
jeg legger et tynt lag med ost på flatbrødet. Steker det i midten i ca. 3-4 minutter. Tar det ut og tar på fyll og topper det med ost - så steker jeg det igjen i midten til osten er smeltet - OBS! det er tynn bunn så det går fort - ca 3-5 minutter, så pass på :-)
Gerd sa for siden:
Santa Maria har 57 gram pr 100g og Pataks 59 g pr 100g vare.
Ikke store forskjellen, men det kommer jo an på tykkelse og størrelse :ja:
Uansett ingenting å bli mett av, det er fyllet som metter :D
Bra at du har funnet noe du liker.
Men likevel er ikke dette å anbefale, med tanke på nye på ketolysekuren, siden det er laget av varer vi ikke skal ha på ketolyse :)
didda65 sa for siden:
Hei - ja da vet du noe jeg ikke vet - jeg er ihvertfall fortsatt i ketose (ketosticks) og jeg har tatt av meg 10 kg. på 4 uker... så jeg mener jo at det går helt greit på ketolyse....
didda65 sa for siden:
Ellers må jeg bare beklage - jeg vet ikke hvordan jeg svarer på en tråd - og ser at alt blir bare rot ..... noen som kan tipse ei ny bruker her inne :rolleyes:
didda65 sa for siden:
Jeg bruker kun 1 stk. - tynn sprø bunn blir det ala italiensk :)
Gerd sa for siden:
ja det går fint for deg. Derfor er det viktig at det gis utrykk for at det er egne erfaringer.
Men mange opplever at å tilføre stivelse ( som er i dette f.eks) bremser vektnedgangen.
Men følger man Ketolysekuren og dens regler (altså etter boka) så vet man at linser og ting laget av det er ikke er forenelig med kurens prinsipper. :)
mio87 sa for siden:
hihi, måtte le litt av den bare, ¨organer¨ vet hva du mente liksom, mn det gjorde min dag litt lysere:D
didda65 sa for siden:
Jeg følger slank med ketolysekuren og der står det ingen ting om at vi ikke kan ha stivelser... eller gjør det? har jeg oversett noe? jeg holder meg til filosofien under 15-20 karber pr. dag og da er det ingen andre problemer liksom... tror faktisk jeg ligger på 10+ - vi kan jo brukes johannesurtkjernemel (eller hva det heter) det er jo også stivelse... blir litt for avansert for meg... så lenge en er i ketose og vekten går ned - da er det rett for meg... uansett - var bare et tips fra min side og jeg er veldig glad for at jeg fikk tipse fra noen andre på ketolysekuren :-)
nellie sa for siden:
Karbohydrater er enten stivelse eller sukker, så det er liksom hovedgreia man skal holde seg unna:) Karbohydratene skal helst komme fra grønnsaker, men ingen krise med slikt som dette VELDIG innimellom. Ikke til vanlig.
marjusen sa for siden:
Poenget til gerd er at du ikke følger ketolyse så lenge du spiser mat som ikke er "godkjent" av ketolyseboka. Det har ingenting med mengden kh å gjøre,
Når det er sagt, om du går ned i vekt, ikke har andre ubehag og føler deg frisk og opplagt er det selvfølgelig ingenting i veien for deg å spise dette.
Selv er jeg forelska i lavkarbohuset sin pizzabunn. Den koster 50 og holder til 3-4 middager.
Marius
marjusen sa for siden:
Hehe, merker det går treeegt å skrive på ipaden gitt. Nesten en hel ekstra side før jeg er ferdig
huldra99 sa for siden:
Jeg liker også lavkarbohuset sin pizzabunn. 4.12 kh pr 100g og en bunn veier ca 250 g. Jeg har den i ei rund pizza form, så den blir ca like stor som en grandiosa i omkrets.
Bruker mye kjøttfyll på og tomater på boks fra landlord og litt løk. Serverer med seterrømme til og den holder som nevn til ca 4 måltider. For min del får en hel pizza ca 20- 25 g kh. Delt på 8 stykker ca 2,6 pr bit. Om man vil ha den tynnere er d bare å gjøre den så tynn man vil i ei langpanne:)
didda65 sa for siden:
Den må jeg også prøve :) er det en butikk på internett kanskje :-)
marjusen sa for siden:
Lavkarbohuset.no har den. Selges også hos life helsekosten her jeg bor. Anbefales på det sterkeste
Jabba sa for siden:
Fant ikke Papadums på MEGA....noen som vet om REMA har dette ???
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.