< Tilbake til oversikten

Passende vennemiddag for lavkarbo-nybegynner

Karikatur sa for siden:

Vi skal altså ha venner på besøk på tirsdag, og siden jeg er i gang med lavkarbo, så må det være noe lavkarboish, med ris eller noe til.

Har dere forslag til noe godt å servere, som er enkelt å lage? Kan gjerne ta litt tid med tilbredelsen, altså, har god tid, men dårlige kokkeevner :rolleyes:

Håper på svar! :D Har bare greid å spa opp taco selv, og selv jeg syns det høres litt kjedelig ut. Noen grytegreier, kanskje?

Janeymaleney sa for siden:

hmmm... første som poppet opp i hodet mitt var baconsurret kyllingfilet stuffet med mozzarella,en god tomatsaus til og masse gode stekte grønnsaker! (og ris)

ellers er baconsurret breiflabb utroooolig godt med samme tilbehøret.

FrkMarge sa for siden:

*Taco, bare du lager deg tacosalat uten å putte det i skjell eller tortilla.
*Stek, kjøttboller fisk ect med god saus, masse grønnsaker og ris/poteter/pasta til dem som vil ha.
*Tapas :) Lag mande lavkarbovarianter og litt KH-tilbehør som du ikke spiser ;)
*Helstekt kylling/kyllinglår med en SVÆR salatbolle og god dressing til (rømmedressing?) og evt ris?
*Du kan lage røstipoteter med sellerirot istedenfor poteter som tilbehør til alle. Den har blitt en favoritt her i huset hos både store og små.

smgj sa for siden:

Eller finnbiff med rømmesaus.... brød og ris for de som vil ha... blomkålris er også nydelig til.

Falco sa for siden:

pannacotta til dessert.
Eller marengsrullekake

Andariel sa for siden:

Åh, finnbiff! Takk for påminnelsen, det MÅ jeg lage i morgen!

Jabba sa for siden:

Chilien til Photo !

Carisma sa for siden:

Stek opp kyllingfilet, løk, grønn paprika og sopp. Hell over 1-2 bokser kokosmelk etter mengde. bland i 1-2ss red currypaste. Den blir bare bedre jo lengre den putrer. Server med ris og blomkålris.

Karikatur sa for siden:

Åååå, her var det mange gode forslag. Pannacotta, liksom?

Men kylling-curry hørtes veldig godt ut, og enkelt :rolleyes:. Får man kjøpt rød curry på vanlig matbutikk?

Alt det andre må på prøv-ut lista mi, røsti, og blomkålris og jordskokker og aubergine-lasagne, nammenam! :D

Carisma sa for siden:

Ja, de har glass med currypaste på de fleste matbutikker, hvertfall de med større utvalg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.