Jeg vurderer å kjøpe meg en av disse, men spørsmålet er om det vil funke for meg. De er jo ganske dyre...
Går for tiden på mini-pille (cerazette), men har gått på "alt". P-piller av ulike slag, sprøyte, plaster, ring. Jeg har ikke mensen (en og annen sjeeeelden blødning), håper den kommer tilbake om jeg kutter hormonelle prevensjonsmidler.
Planen er å begynne å prøve neste år. Jeg vil gjerne starte så fort som mulig, men ønsker å gå ned i vekt først.
Noen som har erfaring med disse apparetene? Kan jeg starte med det selv om jeg ikke har mensen ennå?
Jeg har aldri brukt de, fordi jeg forsto det sånn at de ikke fungerer særlig bra hvis man har uregelmessig syklus - noe jeg hadde!
Det er jo vanskelig å si hvordan syklusen din kommer til å bli uten hormoner.
Mitt forslag er å bruke [url="fertilityfriend.com"]FertilityFriend[/url]. Det er side som holder orden på alle syklusene dine, og hvor du kan skrive inn alle mulige symptomer og se om det var det samme som forrige måned (har hatt stor nytte av den funksjonen!). Og hvis du i tillegg bruker eggløsningstester, så får du en sikker og rimelig variant av babycomp :ja: (Eggløsningstester er billig på nettet, f.eks. på billige-tester.no, se strimler)
Har ikke prøvd det, men har du prøvd kobberspiral? Jeg vil ikke bruke hormonelle ting, så dette var nesten eneste alternativ for meg. Er veldig fornøyd!
Men ladycomp virker også genialt. Har sett at det er en del som selger brukte forresten, feks i bladet Foreldre og Barn.
Som et lite apropo: Det er ganske vanlig å miste mensen helt på Cerazette og trenger altså ikke å bety at du "vanligvis" har en uregelmessig syklus. Da jeg gikk på Cerazette før graviditeten hadde ikke mensen (eller så mye som en antydning til blødning en gang) på 3 år. Jeg går på Cerazette nå også siden jeg desverre støter ut spiral, men nå går jeg rundt og småblør hele tiden :o I teorien skal det ikke ta lange tiden fra man slutter på Cerazette til syklusen er på stell igjen.
jeg har også ladycomp ....tror jeg ..har hvertfall den som skal kunne si om det e rgutt eller jente osv. jeg brukte min for og bli gravid og jeg har uregelmessig...og jeg ble gravid, men ja vet om flere som den jukser litt på pga veldig uregelmessig. men har andre som har ungene veldig planlagt etter denne. jeg bruker nå spiral for jeg orker ikke mensen og jeg mister den med spiralen skulle helst sett at jeg hadde fått sterilisering.
om du er int i og kjøpe brukt så kan du jo kontakte meg på PM
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.