Jeg startet lavkarbodiett for cirka 8 uker siden. Siden da har jeg gått ned cirka 5 kilo. 3 av disse de først to ukene. Jeg har de siste ukene slitt med en ekstrem tretthet og muskelsmerter når jeg skal ut og jogge for eksempel. Jeg spiser cirka 1500 kcal til dagen og lite karbohydrater, og har sjekket at jeg er i ketose. Problemet er altså at jeg ikke går særlig mye ned lenger, samtidig som jeg er enormt trett. Jeg mistenker at jeg får for lite grønnsaker, men er redd for å øke mengden for mye siden jeg ikke går så mye ned i utgangspunket. Noen råd? Vet at det ikke er veldig mange kalorier heller, men føles helt meningsløst å gå opp i kalorier når jeg ikke går ned i vekt.
Jeg går på ketolyse, som også er en ketosebasert diett. Der anbefales vitaminer, (se www.ketolyse.no ) i tillegg til nok grøntfor, for å få kroppen til å fungere og forbrenne optimalt. Ketolyse har vitaminer tilpasset ketogen kur.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.