< Tilbake til oversikten

Noen som har erfaring med stor bil?

RAGNA sa for siden:

Noen som har erfaring med litt store 7-seter biler? Vi har sett på Seat Alhambra, Ford Galaxy og VW Sharan, som så og si skal være identiske fordi de er produsert ved samme fabrikk.

Noen som har kjørt en sånn bil på vinterføre? Vurderer å kjøpe en, men er litt skeptisk. :rolleyes:

Aline sa for siden:

det er mere oversiktelig å kjøre en stor bil, synes jeg. og sålenge man føler seg komfortabel med å rygge på speil, så går det fint.'

har ikke så mye erfaring med å kjøre sånn bil på vinterføre, da...

Fedonisten sa for siden:

Har kjørt både Seat og VW - og var VELDIG fornøyd!! KONGEBILER!!! :ja: VW Touran er også veldig flott og god å kjøre - det ønsker jeg meg!!

Til info: går an å fly med dem også......... :rodme:

:klem:

HP sa for siden:

Jeg digger store biler - spesiellt på vinterføre. Jeg har ikke prøvd 7 seterne, men har kjørt alle Toyota HiAce/Class modellene og VW Transporter. Generelt: Jo større bil, dess bedre på vinterføre - min erfaring :)

Albertine sa for siden:

Du ligger som en konge på veien i litt større biler. Vi har bare en Avensis stasjonsvogn nå, og jeg blir fremdeles våt i blikket når jeg ser en ny VW Caravelle TDI... Savner gammelbilen jeg.
Jeg har dessverre ingen erfaring med de bilene du spør om, men har du mulighet kan du jo sjekke ut servicekostnader, delepriser på de mest vanlige delene og verkstedpriser. Det er jo der de fleste pengene flakser avgårde.

RAGNA sa for siden:

Høres bra ut! :D Jeg koste meg også godt under prøvekjøringen! Jeg har hørt at disse bilene skal være litt "bob-bob", og at det er en del reparasjons- og vedlikeholdskostnader med dem. Hørt noe om det du? På en omfattende storbiltest kommer også disse ut som "mindre bra kjøp", sammen med en hel haug andre biler. De som er de beste kjøpene ut fra testen er Citröen Evasion, Peugeot 807 og Renault Espace.

HP sa for siden:

Sånn fram til idag så har vel ikke franske biler vært noe å satse på her i det kalde nord, men det har kansje endret seg? :)

Nille sa for siden:

Kjørte VW Caravelle noen år. Nyttig på smale vestlandsveier (som f.eks. Åkrafjorden, som jeg kjørte OFTE). Plutselig flyttet andre biler seg for MEG. Noe helt annet enn å kjøre Fiat Uno !! :p Sitter høyt og godt, flott utsikt. God på veien..... TRYGG

Kristian sa for siden:

Jeg har en renault grand espace 1999 modell og er kjempefornøyd. Den er utrolig romslig og selv om alle sju sitter romslig er det fortsatt plass til barnevogna. Ja og så er bilen kortere enn stasjonsvogna vi hadde før og så er den kortere fra forakselen og frem til støtfangeren. dette gjør at den er utrolig lett å lukeparkere.

Og du HP, franske biler har nok gått forbi tyske biler når det gjelder kvalitet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.