< Tilbake til oversikten

Karbohydrater årsak til irritabel tarm?

Imp sa for siden:

Takk! Postet den til mannen nå, håper han leser den. Han er så bastant på at lavkarbo ikke er noe for ham...så jeg prøver å ikke mase og vil heller snike det inn, håper han en dag vil prøve det og at det kan bli bedre for ham da. Han jobber ikke pga denne diagnosen, det er helt håpløst...

Nerthus sa for siden:

Jeg har chrons og irritabel tarm har mye av de samme symptomene med akutte doturer etter hvert måltid og mye smerter.

Da jeg startet med lavkarbo i vektnedgangs-sammenheng, gikk det 4 uker så var magen HELT i orden! Jeg ante ikke den gang at lavkarbo kunne ha denne effekten så vi snakker ikke om placebo her ;)

Jeg reagerer fremdeles på kaffe og om jeg tar en vanlig vaffelplate er det fullt kjør med en gang. Lavkarbo-vafler fungerer helt fint!

LMF Norge jobber med og sette i gang et forskningsprosjekt sammen med leverandøren av Spisdegslank.no - så det er nå flere og flere som får opp øynene for at et lavkarbokosthold kan gjøre hverdagen ekstremt mye bedre for de med irritabel tarm, chrons og ulcerøs collitt :)

Merk at jeg mener jeg ble verre de første par, tre ukene før smertene og plagene ble vekke, så man må holde ut!

oliva71 sa for siden:

min 11. dag i dag på lavkarbo - å det er maaange år siden sist at jeg har vært så bra i magen som jeg er nå:D Har ulcerøs col. Håper bare det holder seg så bra som det er nå:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.