Hei dere herlige mennesker :)
Først vil jeg bare si at dere som holder dette forumet oppe og går er fantastiske, så mye god hjelp av erfarne mennesker skal man lete lenge etter!
Jeg er en jente på 23 år, er 168 cm høy og veier knappe 73 kg.
Min trivselsvekt ligger på 60-63 kg å det vil jeg komme ned til med hjelp av Ketolysekuren, men har nå gått på dette kostholdet i ca 5-6 uker uten noen som helst resultater :S Det er ikke verdens undergang, men jeg vil jo helst komme meg nedover på vekten snart! Trener også regelmessig...
Lurte på om noen kunne sett på min mat uke og fortelle meg om det er noe jeg gjør feil? :D
Så her starter det:
Mandag:
F- 1-2 egg + bacon stekt i meierismør
L- 1 avocado + 1 ss reker + 1 ss majones + chilikrydder
M- Stekt fisk + jukseris (raspet blomkål) + isbergsalat + 2 ss meierismør + 1 ss seterrømme
Tirsdag:
F- 1 stekt egg + 4-5 baconskiver stekt i meierismør
L- Isbergsalat + litt paprika + litt agurk + kylling eller bacon
M- Kylling - ost/fløtegratinerte brokkoli og blomkål
Her har dere en vanlig uke, helgene er noenlunde det samme.
Hvis jeg er veldig sulten til kvelds kan det hende jeg tar litt ost og agurk, en halv avocado eller et egg
Bruker mye meierismør og cocosa til steking
Drikker kanskje 2-3 kaffekopper i UKEN med en god desj kaffefløte
Har nylig begynt på Ketolyse vitaminene og bestillt hjem Udos Choice
Drikker MYE vann, ingenting brus, om jeg virkelig vil blir det litt Fun Light saft
Kan spise Fun light gele (gelatinplater, funlight saft og vann) med litt pisket krem til en SJELDEN gang
Håper noen har en tilbakemelding og komme med, jeg har jo lest masse her, boken osv så føler jo at jeg gjør det ganske riktig :/
Men teller du karber? Slik at du har kontroll på hvor mye du får i deg daglig?
Uten at jeg kan si det sikkert, da jeg ikke vet mengden du spiser, så ser det ut som litt lite grønnsaker... Kanskje la mer av dagens karber komme fra grøntfor.
Isbergsalat og agurk er lite karber i, men ikke næring heller. Mest vann. det kan være greit å bruke som "fyllstoff" :)
Du spiser deg mett til hvert måltid? Og spiser når du er sulten?
Kanskje jeg kan fylle på med en paprika i et av måltidene?
På tirsdag, onsdag og torsdag kan jeg kanskje fylle på med løk, championg og paprika som jeg steker og har vedsiden av?
Kjøkkenvekten gikk i stykker etter uke 2 å har ikke gått til innkjøp av en ny en så har ikke 100% sikkerhet i alt jeg får i meg, men spiser når jeg er sulten og spiser til jeg er passe mett. Jeg vegrer meg ikke etter måltidene mga jeg har spist for mye eller for lite :)
Drikker mellom 2-4 Fun Light saftflasker fyllt med vann daglig ( uten saften;)
Mange, meg selv inkludert, må ha nok grønnsaker for å få nok næring. Det er nesten bedre å få i seg litt for mye karber fra grønnsakene enn for lite. Det og vitaminene sørger for at kroppen fungerer og forbrenner optimalt.
Nå har sikkert ikke du mye vann og avfall i kroppen som en som er mye mer overvektig, og derfor ikke fått det store "vannvekttapet" :)
Men stå på, bruk måleband og må cm i tillegg til å veie deg. For selv om vekta ikke rikker seg, så kan cm bli borte lell :ja:
Fantastisk med tilbakemelding, nå ble jeg utrolig glad, da gleder jeg meg til å steke litt ekstra grønnsaker vedsiden av :D Kanskje jeg lager meg en liten dasj om kveldene med paprika, løk, championg og litt ost!
Jeg skal være tålmodig og bruke målebåndet flittig :D Takk for hjelpen og du er hjertelig velkommen til å komme med innspill om det er mer du kan komme på;) Har sett på Journalen din og ser at du er en erfaren dame på området :))
Ang sopp, løk og paprika... om du etter du har stekt det lar det koke inn med fløte har du en fortreffelig, fet soppstuing ;) Veldig godt og mettende tilbehør :)
Ikke for å ha malurt i begeret, men jeg ville passa på løk og paprika. Er noe karber der. Purreløk har mindre karbohydrater enn gul eller rød løk. Grønn paprika har færre enn rød. Brokkoli er en super grønnsak som du sikkert kan spise mer av. Prøv å skrell og stek brokkoli-stilken (i tynne skiver). Nyyydelig !
Jeg skal passe litt på parikaen og løken og heller variere litt:) Ser selv etter å ha tatt inn dagens måltider på diett.no så mangler jeg en god del karber:/ Så nå føler jeg rådet ditt FrkMarge og lager en deilig soppstuing;) Med litt kylling til!! Takk for tipset :D
Skal absolutt prøve det med brokkolien, hørtes lekkert ut som litt variasjon:D Neste gang skal jeg gå til innkjøp av purreløk og grønn paprika istedet :D
Hei;
Jeg har holdt på med lavkarbo siden juli. Kjøpte meg kjøkkenvekt med en gang men tok den ikke i bruk før for noen dager siden. Nå legger jeg alt jeg spiser inn på diett.no - og det har gjort utslag på vekta. (og gitt meg noen aha-opplevelser)
Takk for det :D Ja da blir jeg en meget glad jente :) God helg :) :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.