Kjøpte en kaffe fra jakobs utvalgte som var veldig god og fyldig. Lager den på presskanne. Så rister jeg litt iskald fløte til den skummer og heller over. Til slutt satte jeg prikken over i'en med 5 dråper stevia english toffee.
Ah!....har ikke tenkt på at man kan lage sin egen gode kaffe som alternativ til div kaffelatter ol. man får kjøpt. Og steviadråper får man jo med forskjellige smaker. Skal prøve når jeg får stevia med vanilje, som er bestilt fra iherb :stortsmil
siden dette er en "kaffetråd" kommer jeg med et tips her jeg :D hvis dere fra tid til annen er innom oslo, ville jeg tatt turen til "alt om bar" som ligger nederst i bygdøy allè (like ved solli plass). der har de sukkerfri sirup til å ha i kaffen :D de fins i smakene karamell, hasselnøtt og vanilje. har bare prøvd karamell hittil, og den er såååå god :D neste gang blir det hasselnøtt på meg!! kan tenke meg det kan være godt å dryppe over lavkarbo is, eller blande med cottage cheese o.l. også!
Jeg bruker å lage dobbel espresso, rister også litt på fløten eller om jeg har tid så pisker jeg den til krem -tilsetter også dråper av toffee stevia.. Det er fantastisk!!
Har også i det siste begynt å ta kaneldryss over (da dropper jeg toffee'n) for kanel setter også god smak :)
De har nettbutikk også; her. Frakten blir dyr, da, så om man bor i Oslo vil jeg anbefale å ta turen innom butikken :) Jeg har forresten vaniljevarianten, kjempegod i kaffe!
5-6 dråper stevia på en kopp/krus? Jeg synes det høres mye ut?
Men hver sin smak da :) Mulig jeg har blitt veldig var for søtning og bitterstoffer, men alt over 3 dråper pr krus (1 dråpe pr dl max)ner for mye for meg.
Er du stevia-noob, så prøv deg fram.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.