Første dag med ketolysekuren er snart over, men jeg har lest at man ikke skal være sulten når man følger denne kuren. Noe jeg kunne ha spist mer? Til frokost lagde jeg morgenomelett. lagde 2 porsjoner. Den ene til frokost og den andre til lunch. Hadde bittelitt bacon ved siden av. Til middag hadde jeg kyllingfilet, brokkoli og blomkål. Til kvelds blir det omlett igjen. (er ikke helt komt inni hva jeg skal lage). I morgen har jeg ikke mer egg igjen, så da vet jeg ikke hva det blir til frokost. Tips? Men det jeg skulle spørre om, er om det er noe mer jeg kunne spist i dag? Mellommåltid eller noe? jeg skal bake brødet, men må bare få tak i soyaprotein.
Du kan spise deg stappmett på alt av kjøtt, fisk og kylling, og det meste av grønnsaker! Ost, rømme, fløte... Du kan godt spise bacon til eggene, mer enn bare bittelitt. Et par skiver ost og et par cherrytomater til mellommåltid, en neve nøtter eller bare et par skiver kjøttpålegg med litt kremost på. Mulighetene er mange. Let etter oppskrifter her inne, da får du sikkert inspirasjon.
Dette er jo bra, men jeg skjønner at det kan bli kjedelig med bare egg til frokost. Jeg har ofte litt kylling liggende som man bare kan spise så mye man vil av, eller du kan lage deg en frisk salat med egg, litt tomat, agurk, paprika, masse ost, kjøtt og issalat oppi. Kjempegodt! Du kan også bruke litt dresing på, bare pass på karbene.
Kjøttdeig med sopp, litt løk og krydder stekt i ovn med masse ost oppå - deilig... det er fantasien vår som ofte stopper oss, prøv deg frem og les i boken hva du kan spise. Lykke til, dette klarer du!!!!:)
Så fint at du har begynt! Om etpar dager er du etter all sannsynlighet i ketose og da blir du ikke så sulten lenger. Frem til da er det bare å bite tenna sammen. Sjekk at du faktisk får i deg nok karbohydrater - det er ingen vits i å gå under 15 g om dagen.
Helt enig med Iset! :)
Når du om noen få dager er i ketose,vil du ikke så lett bli sulten.
Når du har lest boken vil også se at der er mange gode tips og oppskrifter .;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.