Når eg våkner etter ei natts søvn sover ein eller begge av hendene mine. har hatt dette litt før mes eg gjekk gravid og hadde MYKJE vatn i kroppen. Det har eg jo ikkje no. Merker at hendene mine er litt hovne om morgonen, men ikkje så mykje at det skulle ha noko å sei -tenker eg.
Kan det være symptom på at eg manglar noko?
Eller at eg et noko eg ikkje toler?
For meg kommer dette fram når jeg spiser mel. Ellers så er saltbalansen (da mener jeg "salt" som i mineraler" - magnesium, kalium, natrium osv) viktig for væskebalansen i kroppen.
Det skjer med meg og! Hele underarmen... Blodårer eller nerver i klem kanskje? Det kom etter at jeg gikk opp i vekt, så tenker at det kanskje er min tunge kropp som er årsaken, at jeg ligger i en ugunstig stilling.
Moren min hadde også dette da hun var gravid med min bror. Måtte få maaaange B12- sprøyter før det ble bra.
Kan også være tegn på begynnende Carpaltunell- syndrom, feks. (Vanskelig å finne en god, norsk forklaring i dag)
Karpaltunnel-/Cubitaltunnel-/tarsal-syndrom kan også - sammen med andre symptom - være en del av et sviktende stoffskifte. Men det er mange som har disse plagene uten å ha stoffskifteproblemer, altså.
Jeg har det også sånn, men hos meg tror de det kommer av nakkeproblemer. Ett eller annet som kommer i klem. Utrolig pyton, våkner mange ganger i løpet av natta.
Det kan også bli slik rett og slett på grunn av at du sover veldig tungt og ikke skifter stilling så veldig ofte. Armen kommer i klem og deretter dovner armen av. Jeg er fæl til å ligge med en arm under hodet når jeg ligger på magen. Den armen er så og si borte hver morgen, men det er bare å riste liv i den igjen. :p
Høres veldig ut som carpaltunnel, spesielt siden du hadde det da du var gravid. Det er vanlig å ha det i svangerskapet. Jeg er operert for carpaltunnel i begge hender. Om det er det du har, mister du følelsen i alle fingrene bortsett fra lillefingeren, vanlig kjennetegn visstnok.
Håper du får et svar hos legen på fredag!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.