< Tilbake til oversikten

Stoppe vektreduksjon?

j0achim sa for siden:

Hei hei!

Begynner å nærme meg målet mitt med stormskritt, men ønsker ikke å bytte ut kostholdet mitt på noen måte da jeg er fantastisk forrnøyd med kostholdet slik som det er :)

Er ikke helt i mål enda, men virkelig nære 1 til 1,5kg igjen. Så lurer litt på hvordan jeg kan leve med kostholdet jeg lever på idag uten å ende opp som "ingenting", jeg er klar over at ketolyse er vektregulerende, men ønsker ikke å gå ytterligere videre ned i vekt. Og er litt bekymret for at jeg kan gå lengre ned ved ketose, da vekten "raser" ned fremdeles.

For å nevne så spiser jeg rundt 15-20g raske karbohydrater og 15-25g treige karbo i mitt daglige kosthold. + en plass rundt 20 - 40g treige karbohydrater, i form av nøtter o.l. (Dette varierer veldig fra dag til dag)

Kan forrøvrig nevne har vært i ketose siden midt ut i mai.

smgj sa for siden:

Flere tråder om dette, men kortfattet.
Øk opp litt etter litt med trege karbohydrater til du glir ut i et vektplatå. I min kostholdsfilosofi regnes 100-150karbohydrater/dag å være det området hvor de fleste ligger på vedlikehold. Disse karbohydratene skal komme fra grønnsaker, nøtter og litt frukt. Du kan f.eks nå velge grønnsaker også fra "under jorda" for å få øket opp litt.

Det anbefales ikke å gjeninnføre brødvarer/sukker.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.