< Tilbake til oversikten

Stress.com

Noenkiloformye sa for siden:

Har gått opp i vekt denne uken. 500g, men likevel.
Siste ukes målinger har ikke vært gode (for lite av fett, protein, kh, energi). Kan det i seg selv føre til vektøkning?
Ikke at det er det største problemet. Jeg får nemlig ikke sove. Er utrolig trøtt men det hjelper ikke. Tenker hele tiden. Er stresset som fy. Har prøvd musikk på mp3 spilleren om natta (har ikke tilgang på cd spiller) uten at det hjalp. Spiser ikke rett før jeg skal sove, og spiser ikke mye kh i siste måltid. Er mett og fornøyd. I tillegg føler jeg ikke at jeg mestrer lavkarbo. Har så alt for mye å tenke på. Vurderer å gå til legen for sovepiller.

Finnes det noe annet jeg kan gjøre for å få sove bedre? Bruker magnesium, bør jeg gå over dagsdosen? Hjelper det om jeg trener hardt før nattestid? Har prøvd diverse råd som går ut på å telle sauer osv, uten at det hjelper.

Hvordan skrur man av hjernen?

Gracella sa for siden:

De gangene jeg klarer å fokusere på avslappingsteknikkene jeg vet om, så kan hjernen kobles ut. Ikke så lett, nei :(.

Misunner mannen min, der er lyset av før hodet treffer puta :rolleyes:

Klara sa for siden:

Det som pleier å hjelpe for meg er å trene ut stresset. Løpe, gå raskt i skogen, svømme eller yoga er mine favoritter. Og prøve å "tømme hodet" før leggetid, eller i hvert fall gjøre avstressende ting som å lese en bok eller trene litt rolig yoga.

Håper stresset gir seg snart!

Samme her. Og når mannen da sover, så snorker han...... :rolleyes:

Kunne tenkt meg å prøve ut meditasjon. Tro om det finnes kurs e.l. for det.

Carisma sa for siden:

Sovepiller funker hvertfall ikke!
Enig med Klara, tren det ut :ja:
Og som jeg sier til sambo; får du gjort noe med det når du ligger i senga da? Hvorfor la det ødelegge? Ta tak i det på de områdene du får gjort noe med det, og gi deg selv friområder, både fysisk og psykisk.

Tusen takk :)
Kan søke litt på yoga, selv om jeg ser for meg at det innebærer å stå på et bein eller i kaffekanne-posisjoner (for mye tv) :)

Klara sa for siden:

Godt poeng!

Det er litt av problemet, jeg får ikke gjort noe med noe i det hele tatt :(
Må bare vente, og for det meste ender det i avslag. Er i ventemodus, og slikt takler ikke jeg som har hjernen i høygir hvert våkne minutt :rolleyes:

Klara sa for siden:

He he, man trenger ikke gjøre det så inmari avansert i starten. Det finnes massevis av trenings-DVD'er, og det er ganske greit å følge. Bok er vanskelig (synes jeg!). Ellers finnes det jo kurs ;)

Klara sa for siden:

Det er fryktelig slitsomt når man stresser med noe man ikke kan gjøre noe med. Igjen, tren det ut.

Gudene vet at jeg ikke vil ha vondt av litt trening i alle fall :p

Tusen takk for tipsene :)

Bestemamma sa for siden:

Jeg har begynt å spise en kald kokt potet før jeg pusser tennene og legger meg...har fått sovnet og sovet godt de to siste nettene, men litt lite tid å å ha testet det muligens. Men jeg gir meg ikke siden det ser ut til å virke...:D

Cyan sa for siden:

Jeg kan anbefale et yoga- og meditasjonskurs, altså velg et som fokuserer på avslapningsbiten. Mye fordi dette med yogapusten er viktig å få lært seg skikkelig da dette jo er hovedpoenget med yogaen. Jeg tok selv et slikt kurs i helgen hvorav omtrent 50% av tiden ble brukt til opmmerksomhetsmeditasjon. Det er nok den beste investeringen jeg har gjort for den stressede kroppen min i det siste. Ellers kan du jo teste ut denne boken. Det følger med en CD som bl.a. har en 15 minutters sekvens med oppmerkspmhetsmeditasjon. Jeg har hatt den i flere år, men brukte den bare en kort periode. Nå skal jeg gjøre alvor av mine ambisjoner om å lære meg god stressmestring og har tatt den frem igjen.

Bestemamma sa for siden:

Ikke for meg som er så og si ferdigslanket.....:D

Jeg har kjempelyst til å ta meditasjonskurs, men finner ingen info om det. Skal se litt mer, og finner jeg kurs her i traktene så har jeg kjempelyst til å prøve det ut :D

Forøvrig så har jeg prøvd ut trening før kvelden og synes det funker. Samtidig har jeg fått eliminert en stresskilde, selv om det er nok av stresskilder rundt omkring :cool:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.