Jabba sa for siden:
Hvordan lager dere rød saus til f.eks riskrem ?
Nå skal ikke jeg ha den til rikrem da men.....
Tenkte å koke opp Fun Light med bittelitt vann....men hva tykner jeg den med ?
Jabba sa for siden:
Hvordan lager dere rød saus til f.eks riskrem ?
Nå skal ikke jeg ha den til rikrem da men.....
Tenkte å koke opp Fun Light med bittelitt vann....men hva tykner jeg den med ?
Kanutten sa for siden:
JBK?? Grøss... JEG takler ikke konsistensen av den, men kanskje DU gjør det?
marjusen sa for siden:
Xanthan gum?
Jabba sa for siden:
Vel....har brukt det svært lite i matlaginga......men det er vel kanskje det eneste som funker....eller Xantham gum....
mio87 sa for siden:
når jeg lager ¨tulleriskrem¨altså blander cottage cheese med fløte, så heller jeg bare litt ublandet funlight jordbærsaft over, smaker himmelsk!
nå hjalp ikke dette deg på noen måte da..
Jabba sa for siden:
Jeg prøvde med Xantham Gum og det funka utmerket det....ble noen bitte små klumper da men - .... men de var så små at....
Jeg kokte opp Fun Light saft m bittelitt vann og trakk bort gryta fra plata mens jeg hadde i XG gjennom en tesil...Pisket godt mens det kokte opp og lot d avkjøle....
Brukte det som saus til den ostedesserten som nylig ble lagt ut her av MissPivotal.....som forøvrig var DRITGOD!!!
marjusen sa for siden:
Hvordan er xg i forhold til jbk? Blir man sleip og glatt i munn?
Jabba sa for siden:
Jeg synes ikke denne sausen ble ekkel iallefall.....men har vel egentlig ikke hatt det problemet med JBKM heller.....
mysil sa for siden:
Jeg kjører jordbær eller bringebær, og evt litt søtning, glatt med stavmikser. Syns det blir en passe tjukk og grei saus av det :)
BenteR sa for siden:
Slik har jeg stort sett alltid laget saus til riskremen!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.