< Tilbake til oversikten

Torsk på spinatseng - (Bilder)

Shrinking Line sa for siden:

Min mor var her i helgen og introduserte meg til en kjempe enkel og nydelig oppskrift. Dette er middagen som lager seg selv.
Du trenger:

• Frossen spinat
  • Frossen torskfilet
  • En liten kartong fløte
  • Salt
  • Pepper
  • Muskat

Hverken min mor eller jeg har prøvd med fersk fisk og spinat, men jeg tror det skal være like enkelt. Bare være obs på steketiden.
Sett på stekeovnen på 190 grader. Ta frem en ildfastform, hiv oppi spinaten.

Så legger du torsken over. Samme hvilken type frossen filet du bruker. Denne var på tilbud her.

Hell fløten over spinaten, krydre hele formen med salt, pepper og muskat.

Så inn i ovnen til det er ferdig. Beregn ihvertfall 20min, men mulig din fisk trenger mer.

Klar til servering

Serveres med ønskede grønnsaker til.

Og ikke minst, en gladd smør på.
Utrolig godt, og så lettvint.

smgj sa for siden:

Ser nydelig ut! Jeg har vært på utkikk etter "spinat for dummies-oppskrifter". Denne ser ut til å passe finfint.

Melusine sa for siden:

Så enkelt og så godt det ser ut!
Er alltid på utkikk etter oppskrifter med fisk :)

Mammarosa sa for siden:

Så nydelig ut!
Spinat er godt til annet kjøtt også. Varm opp en boks med snøfrisk og vend spinaten kjapt oppi. Mmmmm...

Å, jeg savner snøfrisk. Men kjempe bra tips.

Mammarosa sa for siden:

Prøvde den i går og det var godt! Skulle gjerna ha bittelitt mer smak, men gikk ned lell ;). Lunsj i morgen

Reason sa for siden:

Denne smakte nydelig, og var enkel å lage! Slang oppi et par dryss chilikrydder for å få litt sterkere smak, og det funket som bare det :)

Det må jeg prøve, høres godt ut. Litt mer kick med chilikrydder, helt klart.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.