< Tilbake til oversikten

bytte ut mel med mandelmel?

1100 sa for siden:

Ser det ligger en del oppskrifter rundtom som er basert på mandel mel.

Mandelmel har jo 8 karbs pr.100gr

Kan dette brukes på lavkarbo=???

lifejack sa for siden:

Ja, mandelmel kan brukes på lavkarbo, enten du kjøper den du snakker om over her, eller bare maler mandlene selv. Det kommer selvsagt litt an på kostholdsfilosofien din hvor mye du kan tillate deg. Nå ser jeg det står Atkins/Lindberg i boksen din, og er litt spent på hvordan du kombinerer disse siden de er nærmest to ytterpunkter innenfor lavkarbo?:)

1100 sa for siden:

hehe..
vet ikke hva som står på profilen min..
er litt ny her inne.
Men holder på med ketolysekur akkurat nå..

lifejack sa for siden:

Åja;) Nå har jeg ikke lest boken fra perm til perm, men det står vel litt om nøtter og mandler i den? Jeg ville kanskje vært litt forsiktig med for mye mandelmel på ketolysekuren, siden de fleste karbohydratene bør komme fra grønnsaker (samt litt meieriprodukter om man tåler det, og forsåvidt kanskje litt nøtter), så da er det kanskje bedre å vente litt med mandelmelet til du er nærmere målet (jeg gjetter på at du ønsker å ta av noen kilo siden du har valgt ketolysekuren?).
Men her er det andre på forumet som har mer oversikt enn meg over hva som er lov og ikke:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.