< Tilbake til oversikten

Håravfall i ketose?

heidia79 sa for siden:

er det flere enn meg som merker økt håravfatt når man er i ketose? Er det evt noe jeg kan gjøre med det?

Kitsu sa for siden:

Om du leser nederst på siden her er det linker til flere tråder om samme tema.

heidia79 sa for siden:

ok, jeg skal se litt mer...

Camomilla sa for siden:

Såvidt jeg har skjønt er det ikke ketosen som gjør at man mister hår, men vekttapet. Selv har jeg røytet noe helt utrolig mens jeg har gått ned i vekt - håper det stabiliserer seg nå som jeg prøver å stabilisere vekta - mens det ennå er noe igjen, mener jeg :o

Sothøna sa for siden:

Jeg tror faktisk at det kan være hormonforandringene som gjør en god del av håravfallet jeg, ikke bare vekttapet.

Kan kanskje sammenlignes litt med mange av oss damene etter et svangerskap,
det begynner som regel etter en par tre måneder, men bedrer seg igjen etter en stund.

Men altså...dette er bare tanker jeg har gjort meg,
og som jeg opplevde det ;)

heidia79 sa for siden:

Takk for svar damer, da er det i allefall ikke unormalt... Jeg røyter som bare FY!!

Cherry sa for siden:

Har ikke med vekttap å gjøre. Har med stress i kroppen.

Cherry sa for siden:

to-tre nye tråder pr uke vettu, om det samme.

ibsan sa for siden:

Jeg leste inne her at sink-mangel var en av årsakene til håravfall...
så jeg gikk på en helsekost butikk og fikk tatt en gratis-prøve. Viste seg at jeg hadde ekstrem sinkmangel. Kjøpte tabletter, og er nå igjen nede i "normal" håravfall....

Camomilla sa for siden:

Kroppen blir stresset av vekttap - tror egentlig ikke det er noen vei utenom uansett hvordan vekttapet skjer :o Sink var et godt tips, det skal jeg jammen prøve :)

heidia79 sa for siden:

sorry at jeg ikke fant den....

heidia79 sa for siden:

Takk damer, ja jeg er begynt med sink jeg også. Takk for gode svar:blomster:

Julepølsa sa for siden:

Er det ikke noen nøtter som inneholder mye sink? Så en sånn tabell over hva de forskjellige nøttene inneholder....Skal se om jeg finner den igjen....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.