1100 sa for siden:
Er det noen av dere oppskrift guruer som har en god oppskrift på lefser?
Og er det mulig å få til noe skjell på en eller annen måte?
takk for all hjelp!
1100 sa for siden:
Er det noen av dere oppskrift guruer som har en god oppskrift på lefser?
Og er det mulig å få til noe skjell på en eller annen måte?
takk for all hjelp!
marjusen sa for siden:
Selv bruker jeg mama lupes tortilla lefser. Helt fantastiske.
Fleste oppskrifter jeg har sett er eggelefser eller osteskjell.
Kanutten sa for siden:
Ta passelig mager (mager fordi jeg synes de tørker bedre) hvitost. Skjær opp i store skiver. Ha ev på litt tacokrydder. Legg disse i stekovnen på bakepapir og stek dem til de begynner boble så vidt. Ta ut og heng disse skivene opp ned over en tresleiv el slik at de får tacoskjellformen. La de henge der til de er tørre. Funker utmerket som tacoskjell. Et alternativ er å la de tørke over bunnen på et glass. Da får de koppfasong og kan fylles med mye snadder. :sikle:
kspmh sa for siden:
elsker taco jeg også, men prøv å bytt ut sjell, lefser, pita med salat blader, lover deg det er kjempe godt og friskt :)
Mariann S sa for siden:
Ta en titt her i bloggen min, osteskjell :)
kirami sa for siden:
Hvor får man kjøpt mama lupes tortilla lefser?
torimor sa for siden:
I helgen spiste jeg Taco, da lot jeg være å spise lumpe og skjell, men heller laget en seng av salat først før jeg la på masse ost, litt saus, litt løk, kjøttdeig og dæsjet det med sæterrømme! Godt og enkelt!
Bønna200 sa for siden:
Jeg synes taco og blomkålmos gratengen jeg fant her på forumet er den beste tacoen jeg noen gang har smakt:D T.o.m mora mi, som ikke var begeistra for å få taco uten skjell, syntes det var supergodt. Og spiste opp det som egentlig skulle vært lunsjen min dagen etter:p
marjusen sa for siden:
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Jeg steker first price sin ferdigskivede ost noen minutter i mikro'n. Hender jeg gidder å forme dem etterpå, men stort sett knekker jeg dem uansett opp i biter, da gjør det ikke noe til eller fra. En annen mulighet er å kjøpe ferdigrevet mozzarello-ost (har brukt arla sin), og steke i ovnen. Blir en seig "lompe", som kan brukes både til taco og til pølser :)
lenos sa for siden:
Kjøper du de fra USA? Ble veldig dyr frakt om man skulle ha f. eks 10 pakker så jeg. ($55) i forhold til selve lefsene som koster $35 for 10 pakker.
Og om du bestiller de fra USA, holder de seg godt? så leveringstiden på det billigste frakt-alternativet var 1-2 uker.
-lenos
Tonjenic sa for siden:
Oj. genialt. Skulle kjøpe men frakt ble jo søren meg på 340 kr.....Og det var den billigste shippinga...
Betaler du virkelig så mye i frakt? Regner med du ikke kjøper en og en pakke?
jeg bestilte tre pakker, en pitabrødpakke og 3 pizza kit pakker. Alt for 198kr (altså slipper jeg å betale toll) Men frakta ble jo sykt dyr :/
Tonjenic sa for siden:
Når vi først er inne på å handle på nettet vil jeg anbefale iherb.com Søk på atkins og det er mange sorter. Min favoritt er caramel nut chew. Smaker helt som snickers! De har tilbud også nå, og svært lite i frakt. men husk å endre fraktmetode for de putter automatisk på en litt dyrere en. Husk å handle under 200 kr da...Siden det er avslag nå, kan du legge på kanskje en eller to ekser, fordi avslaget blir trekkt på slutten....
Smakfull sa for siden:
Frakten på netrition.com er ganske dyr ja!
Jeg lager helst en tacosalat, synes det er like godt :) Blir taco i kveld :D Men ostenachos er også godt, bare jeg som ikke er så glad i ost, men kjæresten synes det smaker omtrent samme som vanlig nachos.
Nerthus sa for siden:
Knallgod tortillas oppskrift finner du her :) Har prøvd den flere ganger og den er virkelig god!
Tonjenic sa for siden:
Den skal jeg prøve! Takk Nerthus :)
Peppa Gris sa for siden:
Jeg bruker et salatblad på en isbergsalat, den har rett form om ikke smaken er helt det samme.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.