Janeymaleney sa for siden:
Hvilke kjøper dere på iHerb når dere skal kjøpe til steking? Vet jo cocosa har en som heter pure som er til dette,men hva med de andre?
Hvilke kjøper dere på iHerb når dere skal kjøpe til steking? Vet jo cocosa har en som heter pure som er til dette,men hva med de andre?
Zincite sa for siden:
Jeg bruker smør til steking, og har extra virgin på vei i posten for første gang fra iherb nå :)
Men mener bestemt denne må tilsvare purevarianten hos cocosa :)
Men det er ikke extra virgin. Det går kanskje ikke an å få om man ikke vil ha smaken?
Cassiopeia sa for siden:
Den kokosoljen som Zincite linker til er den som tilsvarer Cocosa Pure som er i handelen i Norge. Den er uten smak og litt hardere enn Extra Virgin som smaker kokos.
Her er den tilsvarende oljen som Extra Virgin.
Extra Virgin er kaldpressa, mens Pure er "Expeller pressed". Det betyr at Pure kan ha vært utsatt for (lav) varme.
Kokosolje tåler imidlertid oppvarming veldig godt (minst 200 grader) uten å herdes/omdannes til transfett. Det er ikke uten grunn at så mange bruker den til steking.
Heba sa for siden:
Jeg bruker kokosoljen fra "garden of life", fra iherb. Veldig fornøyd med denne. Synes smaken er bedre enn andre typer jeg har prøvd.
Den som heter "pure" er på ingen måte extra virgin. Den er såpass bearbeidet at den kun egner seg til steking. Her finner man ikke så mange av de gode egenskapene som i extra virgin-oljene, har nå jeg lest ihvertfall:)
Lissi80 sa for siden:
Jeg bruker begge fra Jarrows (Iherb) som er linket til lenger opp... Veldig godt fornøyd med de :)
Alkazelters sa for siden:
Du klarer ikke å lage transfett på ditt eget kjøkken.
Cassiopeia sa for siden:
Nei, men oljeprodusentene gjør ;)
Alynna sa for siden:
Markedsførere av dyre helsekostprodukter og forbrukere som aldri har vært i nærheten av produksjonslokalene klarer ofte å skape myter om rimeligere produkter.
Cassiopeia sa for siden:
Ikke uten grunn at jeg kjøper Virgin kokosolje på iHerb og Pure på innvandrersjappa :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.