Jeg har bestilt meg lavkarbo-frokostblanding fra spisdegslank.no, men lurer nå på hva jeg skal drikke til. Noen forslag?
Soyamelk, Biola? Tyrkisk yoghurt? (hvor får man forresten kjøpt dette?) Melk? (og hva er da best av skummet, lett eller Helmelk?) Har også hørt om noen som blander vann og fløte, hva tror dere om det?
Og hvordan er det forresten med Yoplait yoghurt? (elsker denne, men den med 0 % fett er vel ikke akkurat passende når en går på lavkarbo?)
Jeg er nybegynner på lavkarbo :) følger en middelvei så jeg er ikke "superstreng" med meg selv, men skal ihvertfall legge om fra høykarbo til en liberal lavkarbo-variant.
Siden du ikke har noen spes. filosofi du følger og sikkert ikke skal være i ketose, vil jeg tro at h-melk er best. Karber er vel omtrent det samme i de forskjellige melketypene, men i h-melka får du fettet også.
Blander di 1 del fløte og 2 deler vann får du noe som ligner på skummamelk-blanding :)
Tusen takk, begge to :)
har et spørsmål: hvorfor er det slik at H-melk er bedre enn Skummet, selv for meg som ikke skal være i ketose? Jeg spiser sikkert litt mer karbohydrater enn gjennomsnittet lavkarbere - og er det ikke da best å være litt forsiktig med kaloriene også, siden jeg ønsker å gå ned litt i vekt?
Mye å sette seg inn i, altså :o
Jeg begynte med opplegget til Spis deg slank (en ganske streng, ketogen diett ekstrem kaller de det, der en får levert ukesrasjoner på døra.) Men fant ganske snart ut at det å følge denne slavisk, ikke var noe for meg. Ble lei av mikromaten, og veldig slapp, ikke bra i arbeidsdagen, men sikkert pga en litt for rask overgang fra høykarbo kanskje...
Har nå lest en del av Annika Dahlquist og Andreas Eenfeldt, og prøver ut litt forskjellig og følge min egen variant. Fortsetter med brød, sylteltøy og frokostblanding fra Spis deg slank, og bruker ferdigmiddagene deres en gang iblant. Men stort sett lager jeg min egen middag, som f eks karbonadedeig med tomatsaus og broccoli, eller kyllingwok med sweet chili-saus.