Hva liker dere best?
Etter å ha prøvd et par forskjellige merker av hver, må jeg absolutt si at gresk yoghurt smaker best. Den er mye mer kremete og glatt. Syns det er lite forskjell på pris, og det er samme innhold av fett, så jeg vet ikke hva som gjør at det er slik?
Ser på nettsidene til Lindahl at de også har russisk yoghurt med 17g fett og bare 4g karbo. Dessverre har ikke den lokale innvandrerbutikken min som selger tyrkisk yoghurt dette (eller gresk, for den saks skyld), så jeg lurer på om noen har vært borti den, hvordan den er og hvor den er kjøpt.
Jeg har ikke sett den russiske, så jeg vet ikke hvordan den smaker.
Men jeg trodde gresk yoghurt smakte for syrlig for meg, fordi jeg for noen år siden kjøpte to spann med lindahl sin fordi butkken ikke hadde tykrisk. Og den smakte så ille at jeg ikke klarte å spise den. Men i høst kjøpte jeg igjen gresk, og denne smakte MYE bedre, mye bedre enn tyrkisk. Så det må ha vært noe feil med de jeg kjøpte. For gresk yoghurt var virkelig kremete og glatt.
Man kan gjerne spørre om de kan ta de inn. Men på min sparbutikk var den like dyr som den store bøtta var på invanvdrersjappa. Så jeg har kjøpt den der istedefor på spar. Men nå tåler jeg ikke yoghurt i store mengder, så jeg kjøper den magre laktosefrie og spicer den litt opp med fløte istedefor ;)
Wohoo nå har de tatt inn tyrkisk yoghurt på vår elskede Kiwibutikk. Ble sååå glad da jeg så det. Tror jeg må si det til de ansatte. ;)
Den er tre kroner billigere bøtta enn på Mega, litt dyrere enn for en liter tyrkisk på innvandrersjappa i Drammen..men vi sparer penger all den tid vi må bruke masse bensin for å komme oss til Drammen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.