< Tilbake til oversikten

Så ¤&&#)! vondt av maltitol?

Imp sa for siden:

Jeg har ikke reagert noe særlig på maltitol før. Har kunnet spise ei plate (75g) uten å reagere nevneverdig, har kanskje spist litt mer en det over noen timer en gang, og hatt litt rumlemage, men ikke noe mer enn det.

Men i går spiste jeg ei plate på kvelden. Til barnetv spiste jeg 3 biter med sånn småsjokolade, og tok også 2 biter på kvelden sammen med plata. Og i natt har jeg altså hatt så vondt! Har ligget og ikke kunnet røre meg, og fisi masse. Nå har det roet seg, men har fremdeles vondt og blir verre når jeg rører meg. Er det flere som har opplevd det sånn på maltitol?

Skal absolutt spise mindre sjokolade neste gang ja.... :o

Charlott sa for siden:

Hehe, høres ut som samboer`n det der.... Han spiste en rull med marsipan, søtet med maltitol, tråkket rundt her resten av kvelden, helt grå i et ansikt som kaldsvettet og mumlet "aldri mer, aldri mer.... " :D
Ikke veeeldig fornøyd med at vi har dobbeltdyne den natta, for å si det slik.... ;)

smgj sa for siden:

Been there, done that - didn't get the t-shirt. :o

Ikke på sjokolade, da ... men på sånne skukkerfri "tyggekarameller" fra Sverige. De vondeste timene jeg har vært gjennom. Nesten.

Siden har jeg ikke hatt lyst på sånne. Merkelig det der. :p Begrenser meg til max en halv plate sukkerfri sjokolade når jeg ikke klarer å avstå helt av samme årsak.

Heller fore søtmonstret med frukt/bær eller tørket frukt/hjemmelaget sjokolade...

Imp sa for siden:

Takk for svar dere. Ja, blir nok mindre sjokkis på meg fremover. Jeg elsker jo bær, så kan bare spise det. Men den sjokoladen er vanskelig å kvitte seg med...
Skal prøve å lage selv da, og da styrer jeg heldigvis laaangt unna maltitolen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.