< Tilbake til oversikten

Hvordan var det med de ketostixene igjen?

nightly sa for siden:

Jeg vet det var ett eller annet med de stixene, men husker ikke hva..

Var det sånn at selv om du får utslag, ville ikke det si at du er i ketose, bare at du utskiller ketoner?

Eller var det sånn at om det er utslag så er du i ketose og forbrenner fett? :o

Og om du er i ketose.. Burde ikke da stixene gi utslag når som helst på døgnet, ikke bare om kvelden?

Kitt sa for siden:

Du skal måle om kvelden, minst to timer etter forrige måltid!:ja:

Andre tider på døgnet vil det være flere feilkilder som gjør at du ikke kan vite hvor ketonene kommer fra!:nei:
Feks er mange ikke ketolytikere i ketose om morgenen pga lenge siden siste måltid, eller fettet du spiste til lunsj kan gi utslag!:eek:

Alle utslag er utslag om kvelden! Fargen spiller ingen rolle!:D

nightly sa for siden:

Men betyr utslag at man ER i ketose og kroppen forbrenner fett uansett?
Kan man være i ketose og IKKE forbrenne fett?

nellie sa for siden:

Ja, du kan være i ketose og ikke brenne fett.

nightly sa for siden:

Jeg må bare dra frem denne igjen jeg, for jeg er litt forvirret..

Hører at de fleste er i ketose om morgenen pga for lenge siden siste måltid, at fettrikt måltid kan gi utslag og at om du får utslag på kvelden 2 timer siden siste måltid, så er man i ketose..

Men her er greia.. Jeg får IKKE utslag om morgenen, ei heller utover formiddagen. Jeg FÅR utslag på kvelden, i går var det 2 t og 15 minutter siden måltiden og da fikk jeg utslag..

Er jeg i ketose eller ikke?

Kitt sa for siden:

Æææ, hvilken del av: du kan bare stole på resultatet om kvelden, var det du ikke forsto?;)

Om du får utslag eller ikke resten av døgnet er ikke interessant, så lenge du får det om kvelden!:)

Har du drukket mye, fått mensen, trent eller jobbet hardt..... det er mange grunner til at man ikke får utslag også!:ja:

Dersom du er sikker på at du har holdt deg under 20- 30 karber er det ingen grunn til å tenke på disse stiksene i det hele tatt. De viser jo streng tatt bare hva som finnes/ikke finnes i urinen din!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.