Er havregrøt "lov" om jeg skal gå på lavkarbo for å ta av?
Er havregryn i det hele tatt noe jeg bør holde meg unna?
Har dere noen tips til grøt? Jeg liker ikke smørgrøt eller rømmegrøt.
En klem til de som vi svare kommer her :)
Så lenge du ikke følger en bestemt filosofi (ketolysekuren, atkins, fedon etc), er det kun deg selv som bestemmer hva som er lov og ikke;)
Hvis du ønsker å spise havregrøt og tåler korn bra, så kan du godt det, men et tips kan være å blande havregrøten med litt cottage cheese og nøtter, eller et egg, litt fløte eller lignende for å få ned karbohydratmengden pr porsjon.
De store havregrynene har visst litt mindre karbohydrater enn de små i følge innholdsfortegnelsen:)
Jeg vil forøvrig anbefale deg å lese deg litt opp på de forskjellige retningene innenfor lavkarbo, så det er lettere å vite hvilken vei du vil gå med kostholdet ditt.
I denne flotte nybegynnertråden finner du mange gode råd og tips.
Det finnes også etter hvert ganske mange bøker om lavkarbo, så det kan være en idé å lese et par av dem for å forstå "konseptet" bedre:)
Det ekke sååå ille stor forskjell, men de store er fullkorn, de små ikke. Noe som er hundre reiser bedre enn de små, da de gir en mye høyere belastning på blodsukkeret.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.