svamp sa for siden:
Jeg har prøvd meg på lavkarbo en mnd tid nå, og vekta står stille. Jeg tenker at jeg enten spiser for mye fett eller for lite...Spiser veldig lite karber, under 20 g hver dag. tror jeg. Jeg lurer på om noen erfarne folk her inne gidder å veilede meg litt hvis jeg skriver litt info.
jeg er en kvinne på 27 år, veier 85 kg, høyde 169.
min dagsmeny består ca av dette:
frokost: to- tre skiver av lavkarbobrød som jeg lager selv. Med pålegg som brie/dansk salami/eggesalat(egg,majones), kokt skinke, vanlig ost, alt ettersom hva jeg har lyst på. i tillegg lager jeg meg en iskaffe med usøtet soyamelk(den inneholder veldig liter karber)
lunsj: omelett som består av 2 egg, litt kremfløte, 4 skiver skinke, litt vanlig ost og ltt feta + 50 g chamingong. det hender jeg spiser dette til frokost også.
Middag: består for det meste av rent kjøtt og grønnsaker/salat med fetaost, avokado. Har gått litt mye i kyllinglår den siste tiden.
Kvelds: av og til litt cottagecheese, eller samme som frokost. spørs hvor sulten jeg er.
Er det noen tips om når man bør innta siste måltid før en legger seg?
og en ting til: jeg blir litt forvirra av den ketolysen. Jeg er rimelg sikker på at jeg er i ketose, men vet jo ikke om kroppen forbrenner fettet fra maten eller fettet fra kroppen. Derfor blir jeg også redd for at jeg spiser for mye fett slik at det ikke forbrennes noe fra kroppsfette.
phu, håper noen vil svare meg her :)