< Tilbake til oversikten

Hjelp til å snu hodet

Peppa Gris sa for siden:

Etter noen måneder på ketolyse så kan man jo det, men når man da skal snu om til generell lavkarbo, så går det heller dårlig.

Nå skjønner jeg ikke noe. Jeg må kutte i fett og øke i karbohydrater, den er grei, men hva spiser jeg da? Kake? :D Jeg er vant til å spise egg, bacon, grønnsaker o.l til frokost, hva spiser jeg nå? Til lunsj da? Middagen er grei.

Dessuten er jeg sulten igjen hele tiden, så da er spørsmålet, hvor mye fett må jeg kutte? Jeg ligger nok over 70 g karbohydrater om dagen, så da må jeg vel kutte ganske mye? Kan det lønne seg å legge seg under 70 gram og heller spise mere fett? Poenget er vel i grunn å ikke være i ketose, så da kan jo kanskje 60-70 gram være ok?

Noen synspunkter til en stakkars forvirret gris?

Ignite sa for siden:

Lutz (han som skrev "bedre uten brød") snakker vel om at man bør kutte fett hvis man overstiger 72 karber om dagen? Hvorfor akkurat 72 aner jeg ikke.

Hva med å legge seg på 30-50 og spise mer fett? Da vil du fortsatt ikke være i ketose (kanskje).

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Anbefaler deg å lese lutz - "bedre uten brød". Min samboer skal også øke på karbene etterhvert, og har lest lutz, for å vite litt mer om hvordan han kan gå frem. Han snakker om 72 gr. karbohydrater pr. dag som grensen for når man ma kutte ned på fett. Så om du ligger på 50-70 gr. dag skal du i teorien kunne spise så mye fett du vil!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.