< Tilbake til oversikten

Cravings og fysen etter lang tid ... Vanlig?

LM1 sa for siden:

Har nå gått snart en måned på lavkarbo, første uka under 100g, resten av tida under 50 g. Har vært i ketose i to uker (da fikk jeg stix og fikk målt). Ligger på 60/30/10 i fordeling (fett/protein/karbo) eller deromkring (mindre karbo, mer fett). Nå får jeg plutselig ikke utslag på stix'en lenger, og har syke matcravings. Gikk ned fra 78 til 74,5 kg (vann, I presume) , nå er jeg opp igjen på 75,6 på en uke. Fysen på noe hele tida, og småsnavler på noe hele tida synes jeg. Er mett, men fremdeles fysen, liksom... Ikke fått i meg sukker, mel e.l., vært "flink" med kostholdet hele tida. Trener 4-5 dager i uka, 2 x styrke, resten løping, bl.a. en langøkt (17-18 km)

Er det vanlig å ha cravings etter såpass lang tid? Ikke etter sukker, brød etc, men MAT :eek: Tar cocosa hver dag, som jo skal hjelpe på mettheten også. Kick av langkjøringa?

Regner med jeg må begynne å telle kcal i TILLEGG til karbs, for å ikke fortsette å gå OPP :confused: Legger vel ikke plutselig på meg masse i muskler, når jeg har trent jevnt i et par år og ikke trener noe mer nå enn før?? Hielp!

Charlott sa for siden:

Hva med å øke fettprosenten opp til ca 75%?

Jo høyere jeg ligger på fettet, jo mer behagelig mett er jeg. Litt for lite fett (eller for mye grønnsaker) så fyser jeg og blir rastløst sulten.

Snåle kroppen....

Dollsine sa for siden:

Denne kroppen fryser hver formiddag i 8-9 tiden - hvertfall de dagene jeg er på jobb. Og jeg har en %fordeling på 75-80 fett, 20 protein og maks 5 kh.
Jeg tar derfor i mot alle tips!

smgj sa for siden:

Høres mest ut som en (u)vane mer enn fysing (craving)? Hva med en kopp varm te? Fyller magen godt, synes jeg. Eller noen cherrytomater? Eller en litt større frokost?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.