Splenda smaker best! :ja:
selv om forskningsmetoden er blitt kritisert, så er jeg er litt sånn engstelig for steviaen likevel jeg..:o men jeg bruker litt, og helst ikke til poden:)
Jeg ser at denne tråden er gammel, men jeg ble så inspirert at jeg måtte prøve selv. Jeg er på jakt etter noe slikt og har problemer, her hvor jeg bor i Belgia, å finne andre proteinbarer som duger.
Her er minn oppskrift, den ble ganske god, og selv min man syntes den var brukbar, og han er kresen. Jeg har problemer med å regne ut khd innholdet, håper at noen kan hjelpe meg litt der:
Hjemmelaget protein-bar
Protein Khd Fiber
110 gr 2 stk Egg 1,5 1,9
1 ts Søtning
30 gr 2 ss Hasselnøtt pulver/mel 4,1 5,1
30 gr 2 ss Mandelmel 12 2,4 9,9
30 gr 2 ss Cocosmel 6 1,2 18
10 gr 2 ss Kli 1,5 1,9 4,2
20 gr 2 ss Havregryn 2,7 11,2
15 gr 1 ss Linfrø 3,7 5,2
30 gr 2 ss Protein Pulver ( 23,7 3
Perferct Zero Carb Isopure)
2,5 dl Fløte 0,5 0,7
20 gr 2 ss Cocos râpée – til pynt 1,4 4,7
Totalt Proteiner: 79,2, Khd: 48 , Fiber: 37,3
Bland sammen alt det tørre: Hasselnøttmel, Mandelmel, Cocosmel, Kli, Havregryn, Linfrø og Protein Pulver. Visp egg og søtning til eggedosis. Smelt sjokoladen og bland i 2,5 dl fløte.
Ha eggedosis og Sjokoladen i blandingen og bland god. Dette skal bli en fast deig, som formes i den størrelse og form en ønsker. Rull dem i cocous.
Kan stekes. Og den kan kun kjøles ned i kjøleskap. Valget er ditt. Dersom du vil steke dem, da blir det en tørr ”skorpe” som ikke klisser, stekes på 175 grader i ca 5 min.
Anbefaler porsjoner på ca 30 gram. Pr bar = 14 stk totalt
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.