< Tilbake til oversikten

Er dette normalt?

HåkonN sa for siden:

Hei

Har begynt å slanke meg for nøyaktig 6 uker siden. Startet med 4 uker lav-kalori og helsestudio annen hver dag + 30min. gåturer hver kveld. Siste 2 ukene roet vekten seg en del (men snittet var likevel ok). Etter 4. uka prøvde jeg meg på lavcarb (uten å ha lest noe eller tatt noe kurs), og første uka gikk jeg ned 2.2kg. Dog noen ubehagelige bivirkninger:

• Hodepine- Svimmelhet- Forrvirring- Høyt blodtrykk- Tørste- Søvnløshet- Trøtthet- Muskelkramper
  1. uken begynte jeg derfor med magnesium tilskudd, og det hjalp. Men i dag er den andre uken ferdig, og jeg har gått opp 1kg!! Har dog roet ned tempoet på treningen (ble fort sliten/svimmel), men trener fortsatt hver 2. dag med vekter (tunge frivekter, ca. 1 time) og tar noen gåturer innimellom. Er det normalt å gå opp igjen på denne måten?

[img]http://forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=8920&amp;stc=1&amp;d=1313180619[/img]

En typisk dag ser forøvrig slik ut:

Frokost
3 egg, en pakke bacon, majones, 2 skiver ekte Norwegia. Vann + soft kaffe.

Lunch
Ca. 350g salat med isbergsalat, kylling m/skinn, brokolli, ost, blomkål, agurk, litt tomat, rå løk og paprika. Toppet med olivenolje. Vann + sort kaffe.

Middag
200g biff eller nakkekotlett eller 2xkyllinglår. 1/4 Brokolli og litt paprika/løk. 50-100ml matfløte. Av og til litt majones eller ketchup (uten sukker) til. Grillkrydder, salt og pepper.

Kvelds
Et par osteskiver med majones og kanskje litt kjøtt.

I løpet av kvelden blir det ganske mye FUN light saft. Tar i tillegg rosenrot, ginseng, multivitaminer, litt tran, magnesium og kalsium.

Noe jeg burde kutte ut/erstatte/minske? Gjør jeg ting riktig?

Setter stor pris på evn. svar. :)

Trj sa for siden:

Dette ser da strålende ut ! Du er bare inne i de vanskelige ukene (4-6, se min journal)). Ha fokus et par uker frem i tid, ikke bli stresset av et kilo opp på dette stadiet i kuren. Spis gode grønnsaker og nok fett. Lykke til ! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.