Dere som drikker alkohol innimellom:p, bruker dere å spise litt mer karbo i forkant da eller? Ja jeg vet at spørsmålet mitt sikkert er litt rart men jeg skal på fest i morra for første gang på 2 år og har kjøpt meg vin med lite sukker. MEN jeg er såå redd for at jeg skal bli dårlig. Har vært litt dårlig i det siste. Har en tendens til å få i meg kanskje litt lite karbo og da blir kroppen litt i ulage.
I tillegg så stod jeg opp med kanon allergi og vond hals i dag tidlig. Så jeg har ikke vært meg selv på noen måte i dag. Så kan det lønne seg å innta litt ekstra karbo før festen eller går det greit uten? Jeg har ikke tenkt på mange glass da jeg må hjem til barna, så jeg skal ikke ha meg ei fylle kule altså:rolleyes:. Men har ei venninne som sa jeg kom til å bli sååå dårlig hvis jeg ikke spiste så og så masse osv osv...:eek:
Nå drikker jeg vin mye oftere enn deg, så erfaringene blir vel litt annerledes. Men jeg ville heller tenkt at det var viktig å få i seg fett før alkoholen - akkurat som Skaldeman sier at det lønner seg å få i seg fett før karbohydratene. Spiser du mye fett vil magesekken slippe det ut i passe porsjoner - slik at galle og tarm skal klare å spalte og ta opp fettet. Dermed tenker jeg at kroppen vil ha litt å jobbe med og litt å ta opp, og at effekten av alkoholen ikke blir så direkte. Men det er nok dessverre bare kroppen din som kan gi deg ditt svar :)
Håper uansett at du får en hyggelig kveld :ja:
Og trenger kroppen din litt karbohydrater for å funke greit, så ville jeg prøvd å kombinere de med fett. Jeg tenker uvant mye - av de og alkohol kan være ganske kraftig kost for kroppen, og at godt med fett (om du er vant til det) kan være med og dempe reaksjonen.
Ja det er litt sånn jeg tenker jeg også. Tusen takk for svar. Det er jo nesten sånn at jeg gruer meg hihi. Klart, får jeg i meg for mye karbo så er jo det veldig uvant da jeg har levd nokså sterilt siden mars.:p
Karbomessig er ikke vin lik vin. På vinmonopolet sine nettsider kan du slå opp mange av vinene og finne restsukker-innholdet i dem. Det blir, hvis jeg har oppfattet riktig, karbinnholdet du skal forholde deg til :)
Hehe, verste var at jeg ikke først husket å skrevet svaret til dette - hadde "bittelitt" innabords i går kveld ;) Om ikke annet, så visste jeg vel hva det var snakk om...
Ja må vel skrive en liten oppdatering av gårdagen. Jeg spiste litt karbo fredag, for jeg har ikke vært helt i form siste tida. Begynte å drikke vin i går kveld, og merket allerede etter første glasset at ting svaiet litt. Men jeg må si jeg drakk like mye som jeg alltid har gjort uten problem. Kjente det godt men ikke full. Det som jeg syns ble problemet etterhvert var at jeg ble så sykt tom i kroppen. Måtte liksom ha meg mat. Holdt nesten på å svime av så jeg kjøpte meg en hamburger som faktisk ikke smakte så godt.Har ikke spist sånn mat på et halvt år.:rolleyes:
Men forma kom seg etter det. Jeg som hadde spist ekstra hele dagen for at jeg skulle ha noe å gå på.:confused:
Jeg drikker veldig sjelden..men i juni var jeg i 30 års lag og tok litt vin + drinker.. Blei veldig annerledes full og tålte mye mindre. Faktisk blei jeg litt fjern, orket ikke prate, blei svimmel og uggen.. Forlot festen like over midnatt uten å si hadet eller noe.. Dagen etter brukte jeg tre timer på en Atkins bar -sier litt :eek: Blei ikke dårlig (heldigvis), men kroppen fungerte ikke...
Denne opplevelsen skremte meg litt og jeg har vært veldig forsiktig etter dette. Drakk en halv flaske tørr hvitvin i helga -noe som holdt i massevis :)
Men dette med å bli så "tom" i magen opplever jeg også -blir sååå sulten.. Så jeg bruker å måtte spise noe når jeg kommer hjem før jeg legger meg...
Nei nettopp, kroppen fungerte ikke. Rett og slett. Kan ikke si at det frister til gjentagelse for min del ihvertfall.:rolleyes: Syns det ble rett og slett litt nifst...:confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.